28 Iulie 2010

BlackBerry pierde teren in fata iPhone si Android in companiile americane



Perioada in care Research In Motion (RIM), producatorul canadian al telefoanelor BlackBerry, a fost preferat de companiile americane se apropie de sfarsit dupa ce oficialii Apple au afirmat saptamana trecuta ca peste 80% dintre companiile din topul Fortune al celor mai mari 100 de corporatii testeaza dispozitivele iPhone, scrie cotidianul The New York Times.

Pe de alta parte, tot mai multi manageri aleg telefoane care ruleaza pe platforma Android, dezvoltata de motorul de cautare Google.

Pana acum, consumatorii de rand, dar si managerii, pareau a fi multumiti de dispozitivele care le ofereau servicii sigure de internet, lucru pe care produsele RIM le faceau foarte bine.

Insa telefoanele Android ori iPhone ofera internet pe masura asteptarilor, dar pe deasupra utilizatorii dispozitivelor Apple pot descarca de 30 de ori mai multe aplicatii decat cei ai BlackBarry.

Iar procentul detinut de RIM pe piata americana reflecta aceasta schimbare, avand in vedere ca acesta a scazut in primul trimestru al anului la 41% fata de 55% in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei de cercertare Gartner.

In acelasi timp, cota telefoanelor Android si iPhone a ajuns la 49% intre ianuarie si martie anul acesta fata de 23% in primul trimestru din 2009.

Pe de alta parte, vanzarile RIM in afara SUA continua sa creasca, compania mentinandu-si cota la un nivel asemanator cu cel din primele trei luni ale anului trecut.

Insa tendintele pe acest segment apar pe piata din SUA datorita importantei tot mai mari pe care companiile din zona de IT&C o ofera softurilor pentru smarphone-uri.



Citeste si