17 August 2010

Vanzarile de electroIT au scazut cu 15% in T2, dar diminuarea ar putea continua din cauza majorarii TVA



Piata de produse electronice si IT a fost de 266 de milioane de euro intre aprilie si iunie, in scadere cu 15% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Insa valoarea totala este cu 5 milioane de euro mai mica decat in primul trimestru si, luand in calcul si cresterea TVA, tendinta negativa ar putea continua, arata datele GFK Temax, studiu realizat de compania de cercetare GFK Romania.

Printre sectoarele in care vanzarile au fost la valori similare cu aprilie-iunie 2009 se numara electronicele de larg consum, aparatele foto si electrocasnicele, in timp ce sectoarele IT si Telecom scaderea puternica a continuat, in acest industrii fiind de peste 20%.

Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata intre ianuarie 2007-iunie 2010:

Electronicele de larg consum

In al doilea trimestru al anului acesta, sectorul produselor electronice de larg consum a ajuns la vanzari de 55 milioane euro, mai mult cu 1,3% fata de perioada similara din 2009.

In timp ce pentru produse cum ar fi televizoarele cu ecran plat de tipul LCD ori plasma si pentru consolele de jocuri video, cererea a dus la o crestere pozitiva, pentru restul electronicelor a continuat scaderea.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste produsele sezoniere, precum camerele video si sistemele de navigatie (GPS), in general, consumatorii au optat pentru modele atractive ca pret.

De exemplu, pe piata camerelor video, una din doua camere video vandute in iunie 2010, inregistreaza pe Chip / Flash Memory la rezolutie standard, in timp ce ultimele trei luni au adus pe piata de sisteme de navigatie o crestere a vanzarilor de modele GPS fara harta, acestea fiind produse cu preturi mai mici.

Cupa Mondiale de Fotbal desfasurata intre 11 iunie si 11 iulie a adus la o crestere de doua cifre pentru vanzarile de TV, in iunie 2010 in comparatie cu iunie 2009.

Insa impactul evenimentului a fost mai putin puternic decat cel al Campionatului European de Fotbal din 2008. Un alt factor care a contribuit la cresterea vanzarilor pe piata TV in ultima saptamana din iunie 2010 au fost stirile despre cresterea TVA-ului si promotiile propuse de retaileri din cauza acestui anunt.

Foto

Piata fotografica a reusit sa mentina o cifra de afaceri stabila de 9 milioane de euro, adica aceeasi valoare pe care aceasta piata a realizat-o in mod constant in ultimele trei trimestre din 2009, doar intre ianuarie si martie anul acesta inregistrandu-se o scadere la 7 milioane de euro.

Spre deosebire de ultimele trei luni din 2009, cand vanzarile de



Citeste si