20 August 2010

Cupa Mondiala si majorarea TVA au dus la cresterea cu 60% a vanzarilor de LCD-uri in iunie



Campionatul Mondial de Fotbal din Africa de Sud si anuntul majorarii TVA de la 19% la 24% a dus la cresterea vanzarilor de televizoare LCD cu 60% in iunie anul acesta fata de aceeasi luna a anului trecut, conform unui studiu realizat de compania de cercetare GFK Romania.

Cele mai mari vanzari in volum au fost intre 28 iunie- 4 iulie, adica cu putin inainte de majorarea TVA-ului care a avut loc la 1 iulie.

In trimestrul al doilea, vanzarile electronicelor de larg consum au fost de 55 de milioane de euro, mai mult cu 1,3% fata de aceeasi perioada din 2009, insa majorarea se datoreaza mai ales segmentului de televizoare care inseamna cea mai mare parte din aceasta categorie de produse.

In acest an vanzarile de televizoare plate vor depasi cu 5-10% nivelul din 2009, atat ca urmare a cererii de televizoare cu tehnologie LED ori 3D, dar si a consumatorilor care cumpara pentru prima data un televizor plat.

In Romania aproximativ 10% dintre cele 7,3 milioane de gospodarii au un televizor cu ecran plat.

In 2009 s-au vandut circa 450.000 de televizoare LCD si plasme, potrivit lui Bogdan Gheorghiu, directorul de marketing al Panasonic Romania.

Vanzarile de LCD-uri ori plasme au insemnat circa 80% din valoarea pietei de televizoare de aproximativ 200 de milioane de euro din 2009, declara in urma cu cateva luni Ciprian Hatneanu, retail&technology director in cadrul GFK Romania.

In prezent aceasta piata este dominata de modele cu diagonale mici sau medii, cele mai promovate tipuri fiind cele de 26 si de 32 inch.

Anul trecut, s-au cumparat 238 de milioane de televizoare în toata lumea, iar GFK estimeaza ca anul acestea se vor vinde 252 milioane de televizoare la nivel global.



Citeste si