22 Septembrie 2010

Un grup rusesc de soft investeste pana la 3 mil.euro in Romania in urmatorii 2-3 ani



Softline, grup rusesc de software cu afaceri de 290 de milioane de dolari anul trecut si operatiuni in 19 tari, vrea sa investeasca circa 2,5-3 milioane de euro in urmatorii doi, trei ani in Romania, a declarat Ruslan Belousov, directorul general al grupului care pe piata locala se va axa pe zona de revanzare de licente software.

Romania este prima tara din UE in care grupul fondat in urma cu 17 ani isi face intrarea, printre alte state europene in care Softline este prezent numarandu-se Ucraina, Georgia , Belarus, Azerbaijan si Armenia. Pe de alta parte, in urmatoarea perioada grupul isi doreste sa se extinda si in Moldova.

Radu Crahmaliuc, directorul regional al Softline Romania estimeaza ca firma lansata in iunie anul acesta pe piata locala va avea afaceri de aproximativ 0,5 milioane de dolari pana in iunie anul viitor.

“Domeniul softului si serviciilor IT este cel mai dinamic si mai putin afectat segment de criza, fondurile europene inca alimenteaza investitiile in zona, iar potentialul firmelor mici si mijlocii este foarte mare, acesta reprezentand aproximativ 97% dintre cele 490.000 de companii prezente in Romania si circa 67% din venituri. Totodata, dupa criza piata se va reaseza si va fi loc de dezvoltare, iar in acelasi timp este importanta pozitia geografica a Romaniei pentru ca de aici s-ar putea extinde in Balcani”, spune Radu Crahmaliuc despre felul in care s-ar putea dezvolta Softline Group in Romania.

Targetul grupului, care va targeta in special IMM-urile, este ca la finalul celor trei ani in care se vor face investitii de 2,5-3 milioane de euro compania sa devina profitabila, insa Crahmaliuc crede ca firma poate inregistra profit chiar si dupa doi ani.

Softline Group este reseller si distribuitor de software, dar ofera si servicii de consultanta, outsourcing si educatie in IT.

In prezent, filiala din Romania are patru angajati, dar pana la finalul anului echipa va ajunge la noua persoane, seful Softline Romania sperand sa lanseze in urmatorii ani si celelalte businessuri ale grupului pe piata locala, un prim pas fiind distributia de software, iar apoi serviciile de consultanta si integrare de sisteme.

Softline Romania are 15 branduri in portofoliu, printre acestea numarandu-se Microsoft, Autodesk, Oracle, Kaspersky, BitDefender, Symantec, Adobe, Citrix si VMware.

Grupul Softline estimeaza ca anul acesta va avea afaceri de 340 de milioane de dolari comparativ cu 290 de milioane anul trecut, iar ca in 2014 va ajunge la un business de 1,1 miliarde de dolari.



Citeste si