14 Decembrie 2005

Cumparatorii online cresc traficul site-urilor de comparatie

Website-urile de comparatie a preturilor inregistreaza de sarbatori o crestere foarte mare a traficului, deoarece multi utilizatori apeleaza la Internet pentru a compara preturile, potrivit unei companii de studiere a pietei.

Pentru prima saptamana din decembrie, principalele site-uri de comparaturi au atras 0.3% din intreg traficul Internet, o crestere cu 24% fata de anul anterior, potrivit companiei de monitorizarea a traficului Internet Hitwise. Iar site-urile de comparatie de preturilor au inregistrat 2.79% din totalul traficului pe site-urile de cumparaturi online.
"Utilizatorii nu doar cumpara online, dar utilizeaza si site-urile precum motoarele de comparare ca o unealta de studiere a preturilor pentru a descoperi cele mai bune preturi online si offline", a declarat Bill Tancer, manager general al Hitwise.

Traficul va creste si mai mult pe masura ce se apropie ultimele zile de cumparaturi inainte de Craciun.

Cumparaturile de sarbatori sunt deopotriva de importante si pentru vanzatorii Web cat si si pentru cei traditionali, care se bazeaza pe frenezia cumparaturilor de sfarsit de an pentru a-si creste vanzarile anuale.

Site-urile de comparatie a preturilor isi atrag cea mai mare parte a traficului de pe motoarele de cautare, insa pe masura ce acestea isi construiesc o identitate solida, cumparatorii vor merge direct la sursa lor favorita, a explicat Tancer.

Hitwise a descoperit faptul ca Google Inc., de exemplu, a generat in saptamana incheiata pe 3 decembrie, 10.8% din vizitele pe magazinele online, nu doar pe site-urile de comparatie. Insa aproape jumatate din toate vizitele pe magazinele online au fost de pe alte site-uri de cumparaturi, dupa cum a descoperit Hitwise.

Site-urile de comparatie a preturilor au inregistrat o crestere de 61% a traficului in saptamana incheiata pe 27 noiembrie, comparativ cu saptamana incheiata pe 30 octombrie, potrivit Nielsen/NatRatings Holiday eShopping Index 2005. Tot mai multi vanzatori au inceput sa colaboreze cu site-urile de comparatie a preturilor, pe care le considera o metoda de marketing folositoare lor.

Potrivit Hitwise, site-urile de comparatie a preturilor Shopping.com, BizRate.com si Shopzilla au fost al 12-lea, al 13-lea si respectiv al 14-lea cele mai vizitate site-uri de cumparaturi in prima saptamana din decembrie. Pe primele trei locuri s-au clasat eBay Inc., Amazon.com si Walmart.com.



Citeste si