11 Octombrie 2010

Seful Google: Planificati-va strategia corporate in jurul a ceea ce se intampla pe Internet



Companiile ar trebui sa isi planifice strategia in jurul a ceea ce se intmpla pe Internet si sa acorde o mai mare importanta segmentului de telefonie mobila, sustine Eric Schmidt, directorul executiv al Google, citat de editia online a The Guardian.

Seful Google a afirmat ca experienta lecturarii stirilor se va muta catre instrumentele digitale intr-un ritm destul de alert.

Eric Schmidt a subliniat de asemenea trei tendinte fundamentale in tehnologie – cresterea importantei Internetului mobil, dezvoltarea cloud computing si networking.

“Segmentul mobile este cel mai «hot» spatiu din tehnologie la momentul actual. Cei mai isteti dezvoltatori realizeaza acum aplicatii mai intai pentru mobil si abia apoi se ocupa de cele destinate Windows sau Apple Mac. Si acest lucru se intampla in special datorita gradului ridicat de intimitate ale acestor obiecte”, explica Schmidt.

Intrebat care este in opinia sa viitorul presei scrise Schmidt a raspuns ca stirile vor fi livrate pe un suport digital, vor avea text, dar si culoare, video si posibilitatea de a te putea informa in profunzime despre subiectele respective.

“De cele mai multe ori ziarele imi ofera informatie pe care o stiu deja. Cel mai important lucru este ca aceste stiri vor deveni mult mai personalizate”, crede seful Google.

Pe de alta parte, Schmidt a refuzat sa critice sistemul de taxare online, precum cel al Times, in ciuda descrierii facute Google de catre Rupert Murdoch, ce a catalogat gigantul american drept “hot si parazit”.

Intrebat care este principala sa grija – care ar putea ameninta si viitorul Google – Schmidt a raspuns prompt. “Aproape toate decesele din industria IT sunt autoprovocate. Companiile de mari dimensiuni comit greseli deoarece nu inoveaza in permanenta. De exemplu, informatia in timp real este un concept nou, ce nu exista cand Google a intrat pe piata sau chiar cu cativa ani in urma. Acum o integram in cercetarile noastre. Pericolele externe pentru Google ar putea veni din partea unei companii cu adevarat inovatoare, ce isi va cladi un business suficient de puternic intr-un timp prea scurt, care sa nu ne permita sa o depasim”, considera Eric Schmidt.

In 2009 Google a obtinut un profit de 6,52 miliarde dolari si venituri de 23,65 miliarde dolari comparativ cu 2008, cand a avut un profit de 4,23 miliarde dolari si venituri de 21,8 miliarde dolari.



Citeste si