18 Martie 2006

General Motors si-a revizuit pierderile pe 2005

Constructorul auto american General Motors Corp. a anuntat joi seara ca in 2005 pierderile sale totale au fost cu doua miliarde dolari mai mari decat anuntase initial, din cauza cheltuielilor implicate de programele de restructurare si de falimentul suferit de fosta sa subsidiara Delphi Corp., informeaza Rompres.

Pierderile totale inregistrate de GM in 2005 se ridica, in prezent, la suma totala de 10,6 miliarde dolari, adica aproximativ 85 la suta din valoarea de piata a companiei. GM a precizat ca motivul principal care a provocat aceasta revizuire sunt costurile implicate de inchiderea uzinelor si concedierea personalului din America de Nord. Daca in luna ianuarie 2006 GM estima ca acest program de restructurare va necesita costuri de 1,3 miliarde dolari, in prezent aceste cheltuieli au fost revizuite in crestere la 1,7 miliarde dolari.

De asemenea, au fost revizuite in crestere pierderile provocate de falimentul furnizorului de componente auto Delphi, fosta filiala a GM. Daca anterior GM estima ca falimentul Delphi ii va provoca pierderi de 2,3 miliarde dolari, in prezent aceste pierderi au fost revizuite in crestere la 3,6 miliarde dolari. in sfarsit, GM va fi nevoit sa treaca pe bilantul contabil pe 2005 o pierdere de 439 milioane dolari, provocata de o sucursala a diviziei financiare GMAC.

GM a dezvaluit ca va amana depunerea raportului financiar pe 2005 din cauza acestor revizuiri si a unor erori aparute in bilantul contabil al ResCap., una dintre filialele diviziei financiare GMAC. Acelasi motiv va obliga GM sa-si revizuiasca si rezultatele anuale pentru perioada cuprinsa intre 2000 si 2004.

In ultima perioada, GM s-a confruntat cu o scadere progresiva a cotei sale de piata in America de Nord, situatie care a obligat-o sa introduca la sfirsitul lui 2005 un program masiv de restructurare ce includea inchiderea totala sau partiala a 12 facilitati de productie si concedierea a 30.000 de angajati pana in 2008. Ca urmare a acestor restructurari, GM ar putea pierde pozitia de cel mai mare constructor auto mondial in fata grupului auto japonez Toyota.



Citeste si