18 Aprilie 2012

Europa, "oaia neagra" in businessul global al Danone



Grupul Danone a inregistrat o crestere a vanzarilor de aproape 7% in primul trimestru din 2012, la nivel global, ajungand la afaceri de 5,117 mld. euro. Toate regiunile au inregistrat cresteri ale vanzarilor, insa nu in toate a existat si un plus pe volume.

Potrivit raportului financiar al grupului, in Europa, piata care acopera cea mai mare parte a vanzarilor, cu 2,7 mld. euro, s-a inregistrat o crestere de doar 0,9% a afacerilor, pe un declin al volumelor de 2,4%. In acelasi timp, in Asia o piata care genereaza venituri peste 800 mil. euro s-a inregistrat o crestere de 19,4%, la o majorare a volumelor de peste 15%.

De asemenea, vanzarile de apa au fost in topul cresterilor. Danone, producatorul apei Evian, a inregistrat o crestere de 16% pe segmentul apei imbuteliate, in timp ce pe divizia de produse lactate cresterile au fost de doar 3,8% la vanzari. La nivel de volume, pe lactate s-a inregistrat o scadere de 0,1%.

"Continuam sa ne consolidam activ operatiunile in tarile care genereaza crestere. Avantul inregistrat in Asia si America Latina ramane puternic, in timp ce in Rusia si Statele Unite planurile noastre de actiuni arata deja primele semne clare de amortizare, confirmand o revenire pe crestere.In Europa, unde cererea consumatorilor este inca lenta, in special in sud, ne-am concentrat pe sprijinirea marcilor si a categoriilor de produse", a spus Franck Riboud, presedintele Danone.

Pierre Andre Terisse, directorul financiar al companiei a declarat in presa internationala ca Europa de Vest va continua sa fi o piata slaba, dar ca nu se asteapta la o prabusire. Directorul financiar al companiei a mentionat de asemenea ca degradarea situatiei Spaniei ar putea avea un impact important asupra afacerilor.

Aflati de ce ar putea fi Spania urmatoarea falita din zona euro



Citeste si