Realitatea care ucide magazinele mici din Italia: cea mai mare scadere a consumului din '46 incoace
Intre trimestrul al treilea al anului 2007 si trimestrul al doilea din acest an, cheltuielile de consum au scazut cu 6,5%, chiar daca achizitiile de telefoane mobile si computere s-au mentinut, arata studiul, citat de cotidianul The Guardian.
Declinul consumului inchide magazinele mici, insa marile lanturi de discount rezista mai bine, noteaza organizatia.
Cantitatea de lapte cumparata in Italia in prima jumatate a anului a scazut cu 7%, iar cea de ulei de masiline cu 5%, potrivit unui raport al asociatiei fermierilor, Coldiretti.
Piata auto va inregistra, de asemenea, o scadere importanta in acest an, scrie cotidianul italian La Repubblica. Numarul de masini cumparate este estimat la 1,42 milioane de unitati pentru 2012, cu un milion mai putin comparativ cu 2002 si la egalitate cu anul 1979.
O situatie si mai dramatica are loc pe piata creditelor ipotecare, scrie The Guardian, cu o scadere de 49,6% a ipotecilor inregistrate in primul trimestru al anului, in timp ce vanzarile de proprietati imobiliare au inregistrat un declin de 16,9%.