20 Ianuarie 2016

Batalia pentru Iran: companiile occidentale se grabesc sa prinda contracte de miliarde dupa ridicarea sanctiunilor



Ridicarea sanctiunilor financiare si petroliere asupra Iranului a dat startul companiilor occidentale pentru accesul la contracte banoase intr-unul dintre cele mai bogate state in hidrocarburi din lume si cu o populatie de 80 de milioane de locuitori. Rand pe rand Airbus, Daimler si OMV au anuntat in ultimele zile reluarea afacerilor in Iran sau deschiderea de unitati de productie in acest stat.

In acelasi timp, Rusia a semnat deja mai multe intelegeri lucrative anul trecut pentru livrarea de armament si echipamente militare.Grupul german Daimler, proprietarul marcii de autovehicule si camioane Mercedes, a anuntat luni ca a ajuns la un acord privind restartarea vanzarilor si a productiei in Iran, conform Adevarul.

Damiler Trucks va coopera cu Iran Khodro Co, cel mai mare producator auto din Iran, cele doua grupuri urmand a realiza impreuna motoare si cutii de viteze. Mercedes doreste si sa reinvesteasca intr-o companie comuna care realiza motoare diesel. Un alt acord stipuleaza ca Mammut Group va vinde autovehicule realizate de o unitate a Daimler. „Exista o cerere uriasa pentru vehicule comerciale, in special camioane“, afirmat Wolfgang Bernhard, seful unitatii de camioane si autobuze a Daimler. „Planuim sa reluam rapid afacerile noastre pe aceasta piata“, a spus Bernhard.

Daimler este cel mai mare producator de vehicule comerciale si a iesit din Iran in anul 2010, din cauza sanctiunilor internationale impuse ca urmare a programului nuclear al Teheranului. Reluarea exporturilor la nivelurile de dinaintea impunerii sanctiunilor in urma cu un deceniu ar putea genera venituri suplimentare in valoare de 4,5 miliarde de euro pentru companiile germane, potrivit unei analize din iulie a Deutsche Bank.

Tot din domeniul auto, si grupul francez PSA Peugeot Citroen a incercat sa negocieze revenirea la productia auto in Iran. Grupul avea o unitate de productie in acest stat, dar s-a retras in anul 2011.

Concomitent, in sectorul aeronautic, gigantul european Airbus ar putea primi o comanda pentru 114 avioane, valoarea comenzii putand ajunge la 10 miliarde de dolari, o prima achizitie majora intr-un boom comercial si investitional care ar putea remodela economia statului din Orientul Mijlociu, dupa ridicarea sanctiunilor occidentale, potrivit Reuters.

Citeste articolul integral pe Adevarul.



Citeste si