4 Noiembrie 2006

Pedeapsa pentru distrugerea imperiului Daewoo, redusa



Justitia sud-coreeana i-a redus pedeapsa fostului patron al Daewoo, Kim Woo-choong, de la zece ani la opt ani si jumatate de inchisoare, pentru frauda si deturnare de fonduri in legatura cu falimentul imperiului sau economic, in 1999, o declarat o sursa juridica.
Sentinta pentru cei zece ani de inchisoare ii fusese data lui Kim Woo-choong la sfarsitul lunii mai a acestui an, cand tribunalul districtului Soul-Centre il judecase pe Kim drept vinovat de frauda contabila, de deturnare de fonduri si de tranfer ilicit de fonduri in strainatate. Kim Woo-choong, in varsta de 69 de ani, a mai fost condamnat si la returnarea sumei de 22,5 miliarde de dolari, informeaza NewsIn

Fondatorul imperiului economic sud-coreean a fost declarat responsabil pentru datoriile de 82 de miliarde de dolari ale companiei, mai mari decat cele rezultate din falimentare companiilor americane WorldCom sau Enron.

Kim le ceruse directorilor companiei Deawoo sa umfle activele grupului cu 41 de miliarde de dolari, pentru a obtine un imprumut de aproape zece miliarde de dolari. sapte responsabili din cadrul Daewoo au fost condamnati, in 2001, la pedepse de pana la sapte ani de inchisoare, in Coreea de Sud, pentru deturnare de fonduri, insa patru dintre acestia au fost gratiati de catre presedintele sud-coreean.

Scandalul Daewoo a avut o rezonanta deosebita in Franta si in special in partea de est a tarii, unde grupul sud-coreean dorea sa-si constituie, la mijlocul anilor 90, principalele uzine europene. Daewoo instalase, in acea zona trei uzine ultramoderne, care fabricau tuburi catodice si cuptoare cu microunde, in cadrul carora erau anagajate 1.300 de persoane.

Pentru finantarea investitiilor din estul Frantei, grupul coreean a beneficiat de importante ajutoare publice si de scutiri de taxe. Kim Woo-Choong obtinuse, la acea vreme, nationalitatea franceza si primise medalia Legiunii de Onoare franceze. Dupa falimentul Daewoo, unitatile franceze ale imperiului economic au fost inchise, una cate una, pana in 2003. Numerosii salariati ai acestor uzine au cerut ca proprietarul Daewoo sa fie judecat in Franta.



Citeste si