16 Ianuarie 2007

Marks and Spencer va cheltui 390 mil. dolari, pentru un program de ecologizare

Lantul britanic de magazine Marks and Spencer a anuntat luni ca va aplica un plan in valoare de aproximativ 390 mil. dolari (200 de milioane de lire sterline) pentru a reduce pana in 2012 impactul activitatilor sale asupra mediului.

Compania face parte din grupul celor mai importante marci britanice (HSBC, Tesco, O2, BSkyB) care doresc sa-si uneasca eforturile pentru a-i determina pe consumatori sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera.

Obiectivul Marks and Spencer este insa mult mai cuprinzator. in afara de a fi "neutra" din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, grupul britanic prevede sa nu mai genereze deseuri poluante, sa foloseasca materiale regenerabile si ecologice si sa ajute clientii si angajatii sai sa duca o viata mult mai sanatoasa.

"Clientii nostri, angajatii nostri si actionarii nostri asteapta ca noi sa luam decizii curajoase si sa ne desfasuram activitatea intr-un fel diferit, mult mai responsabil", a declarat directorul general al grupului, Stuart Rose, dupa cum informeaza NewsIn. Felul in care Marks and Spencer isi va desfasura activitatea de acum inainte va fi "de nerecunoscut", a adaugat acesta.

Grupul are drept obiectiv aprovizionarea "in principal" din Marea Britanie, pentru a reduce astfel importurile, in special cele venite pe carea aerului, pentru a creste eficienta energetica si a reduce cu 25% energia consumata.

Compania intentioneaza sa reduca cu 25% volumul ambalajelor si cu 33% al sacilor de plastic folositi. Ambalajele vor fi mai ecologice si deseurile alimentare vor fi reciclate pentru a genera energie nepoluanta pentru magazinele sale.

In afara de aprovizionare, majoritatea produselor din carne si oua vor proveni din ferme in aer liber. Marks and Spencer planuieste sa isi tripleze vanzarile de alimente ecologice, sa vanda tesaturi ecologice si sa reduca cu 20% consumul propriu de apa. In urmatoarele 12 luni, 20 de milioane de produse de imbracaminte vor fi produse din bumbac ecologic iar oferta de produse alimentare ecologice va fi bogata.

In cadrul acestui plan, peste 1500 de consilieri pe probleme de nutritie vor fi angajati, vor disparea colorantii artificiali din prajituri iar gama de produse dietetice va reprezenta 50% din vanzarile alimentare, fata de nivelul de 30% atins momentan.



Citeste si