30 Ianuarie 2007

Seful BP crede ca dezvoltarea biocombustibililor cere noi tehnologii

Biocombustibilii ar putea asigura pana la 30% din necesarul de combustibili de transport pana in 2030, insa cresterea majora a acestora va depinde de noile tehnologii, a declarat, luni, seful diviziei de biocombustibili a British Petroleum, Phil New.

"Viitorul acestei industrii va fi condus de inovatia in tehnologie", a declarat presedintele BP Global Biofuels, la o conferinta. New a spus ca numeroase retineri legate de tehnologiile curente pentru biocombustibili, din cauza costurilor acestora, performantei si competitiei de folosire a recoltelor pentru alimente sau combustibil.

Acesta a declarat, in numele BP, ca aceste probleme ar putea fi rezolvate cu ajutorul unei solutii eventuale care ar implica tehnologiile linocelulozice combinate cu biomolecule mai avansate. Cercetatorii au lucrat la procesul cunoscut drept linoceluloza, care va permite folosirea recoltelor nonalimentare si a deseurilor din plante pentru a produce biocombustibili.

Biocombustibilii sunt produsi, in prezent, in special din recolte alimentare de trestie de zehar, cereale sau de plante cu seminte uleioase, ceea ce a contribuit la sporirea ingrijorarilor ca extinderea industriei ar atrage cresterea preturilor la alimente sau chiar penurii de produse alimentare. "Exista o posibilitate reala ca biocombustibilii sa acopere pana la 30% din consumul de combustibilii de trasport rutier mondial", a mai afirmat New, potrivit NewsIn.

Acesta a completat ca exista ingrijorari semnificative referitoare la performanta pe care o va inregistra etanolul ca inlocuitor pentru benzina. "Etanolul reprezinta un inceput rezonabil dar are o molecula cu randament scazut drept combustibil, fata de combustibilii fosili pe care se urmareste sa-i inlocuiasca sau fata de potentiale molecule de alcool mai avansate si complexe dezvoltate in viitor", a mai spus New.

Acesta a completat ca etanolul "nu poate fi transportat, are caracteristici slabe de combustibil, ar putea fi, in multe cazuri aplicate, destul de periculos si exploziv si, desigur, poate fi foarte coroziv".

British Petroleum anunta, anul trecut, ca a incheiat un parteneriat cu DuPont pentru a dezvolta o alternativa pentru etanol, respectiv biobutanol, care ar putea fi produs intr-o uzina a British Sugar, din estul Angliei. British Sugar este o filiala a Associated British Foods. "Speram sa dezvoltam proiectul pilot in viitorul apropiat", a mai spus New, adaugand ca dezvoltarea tehnologiei necesare evolueaza pozitiv.



Citeste si