21 Februarie 2007

Profitul de operare al Carlsberg a crescut cu 15% in 2006

Producatorul danez de bere Carlsberg a afisat o crestere de 15% a profitului anual de operare, alimentata de o buna evolutie a subsidiarei est-europene Baltic Beverages Holding (BBH) si de o crestere cu 4% a veniturilor in vestul Europei.

Actiunile companiei au scazut, insa, dupa ce previziunile pe 2007 s-au aratat sub estimarile analistilor.Veniturile inainte de aplicarea ratelor dobanzilor si taxelor au crescut pana la 4,046 miliarde de coroane daneze (713,4 milioane de dolari), de la 3,518 miliarde de coroane cu un an in urma, in conformitate cu previziunile medii de patru miliarde de coroane, ale unui numar de 13 analisti chestionati de Reuters, dupa cum informeaza NewsIn.

Vanzarile au crescut pana la 41,1 miliarde de coroane, de la 38 de miliarde de coroane cu un an inainte, peste previziunile pietei de 40,8 miliarde de coroane.Carlsberg a anuntat un profit net de 1,9 miliarde de coroane, in crestere de la 1,1 miliarde de coroane in 2005. Producatorul de bere a estimat un profit de operare pentru 2007 de aproximativ 4,5 miliarde de coroane, cu o crestere de 5% a venitului net. Estimarile pentru profitul net indica o usoara imbunatatire fata de anul 2006.

"Rezultatele sunt, in mare parte, in conformitate cu estimarile", a declarat analistulde la ING, Gerard Rijk, care a adaugat, pentru Reuters, ca previziunile pentru profitul net este putin mai mic decat asteptarile pietei.

Carlsberg a propus un dividend de sase coroane pe actiune, in crestere de la cel de cinci coroane pentru 2005.Compania a anuntat ca a vandut 100,7 milioane de hectolitri de bere in 2006, comparativ cu 101,6 milioane de hactolitri in anul anterior.

"Pietele traditionale de Carlsberg din Europa Occidentala au avut o evolutie buna, in parte datorita unei increderi ridicate a consumatorilor si vremii calde", au mai afirmat reprezantantii Carlsberg. Acestia au adaugat ca marcile Carlsberg si Tuborg au inregistrat cresteri ale volumelor de 7%, respectiv 17%.BBH, un joint venture egalitar intre Carlsberg si grupul britanic Scottish & Newcastle in Europa de Est, a inregistrat o crestere de 14% a vanzarilor de bere si o crestere de 37% a profitului de operare.

"Piata ruseasca de bere a avut o crestere de 10%, care a inclus si partea de aproximativ 3% datorata cresterii foarte puternice in al treilea trimestru, ca rezulat al cresterii cererii pentru bere intr-o perioada de intrerupere a alimentarii pietei cu vin sau bauturi spirtoase", a mai anuntat Carlsberg.



Citeste si