16 Noiembrie 2020

Producătorilor de automobile de lux din Europa de Est le merge bine datorită Chinei



Apetitul Chinei pentru automobile premium este o veste bună pentru economiile din Europa de Est, care anterior erau îngrijorate cu privire la gradul lor ridicat de dependenţă faţă de uzinele care produc automobile, transmite G4Media.

Slovacia şi Cehia, ţările cu cele mai mari producţii de automobile per capita din lume, au închis magazinele şi barurile pentru a ţine sub control cel de-al doilea val de infecţii cu COVID-19. Însă uzinele lor auto continuă să producă automobile de lux precum Porsche Cayenne pentru Asia şi SUA, dar şi o gamă largă de modele cu costuri mai mici precum Peugeot şi Skoda pentru clienţii mai aproape de casă.

Producătorul britanic Jaguar Land Rover Automotive Plc, care în urmă cu doi ani a inaugurat o uzină în Slovacia, a înregistrat o îmbunătăţire „remarcabilă” a cererii în trimestrul al treilea, în condiţiile în care „vânzările în China au fost deosebit de încurajatoare”, a spus Russel Leslie, directorul acestei uzine care produce modelele SUV Discovery şi Defender.

„China, SUA şi Marea Britanie sunt pieţe foarte mari pentru noi. Continuăm să vedem tendinţe bune acolo”, a precizat Russel Leslie.

Investiţiile în industria auto au ajutat la transformarea ţărilor din Europa de Est. Atrase de mâna de lucru ieftină, dar calificată precum şi de apropierea de marile pieţe europene, o serie de producători importanţi au construit uzine moderne în întreaga regiune. Însă, Slovacia şi Cehia se disting faţă de restul statelor din regiune în condiţiile în care sectorul auto este responsabil pentru jumătate din producţia industrială în Slovacia şi un sfert în Cehia. Este un procent mult mai mare decât în Germania sau Franţa.

Un astfel de grad sporit de dependenţă a ridicat semne de întrebare. Numeroşi politicieni şi economişti susţin că o astfel de dependenţă sporită de sectorul auto face ţările vulnerabile la modificarea cererii globale precum şi la întreruperile în lanţurile de aprovizionare înregistrat cu ocazia primului val al pandemiei. Un alt risc este tranziţia spre vehiculele electrice, care în cele din urmă vor elimina o mare parte din producţia Cehiei şi Slovaciei, care este legată de motoarele cu combustie internă.



Citeste si