21 Noiembrie 2022

Germania va plăti de două ori mai mult pentru terminale plutitoare destinate importului de gaze lichefiate



Achiziţionarea şi întreţinerea terminalelor plutitoare pentru importul de gaze lichefiate (GNL), în vederea asigurării aprovizionării cu energie a Germaniei şi reducerii dependenţei de gazele din Rusia, vor costa mult mai mult decât nivelul planificat, de aproximativ trei miliarde de euro, a anunţat duminică Ministerul Economiei, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Per ansamblu, costurile sunt estimate la aproximativ 6,56 miliarde de euro, a precizat Ministerul Economiei, confirmând un raport apărut în publicaţia Der Spiegel. În bugetul Germaniei pe 2022, costurile sunt estimate la 2,94 miliarde de euro.

"Costurile suplimentare au fost determinate în urma consultărilor intense cu părţile implicate", a informat Ministerul Economiei, citând costurile operaţionale şi infrastructura terestră suplimentară.

Autorităţile de la Berlin consideră că aceste terminale sunt esenţiale pentru ca cea mai mare economie europeană să compenseze prăbuşirea livrărilor de gaze ruseşti, după ce Moscova a invadat Ucraina.

Luna aceasta, Germania a finalizat construirea primului terminal plutitor pentru importul de gaze lichefiate în portul Wilhelmshaven de la Marea Nordului. Alte patru ar urma să devină operaţionale până la finalul lui 2023.

Deja Comitetul parlamentar bugetar a aprobat sumele suplimentare necesare pentru terminale.

Importatorii de gaze din Uniunea Europeană se grăbesc să găsească surse alternative de aprovizionare cu gaze, în contextul războiului din Ucraina. Pentru Germania, ţară care îşi asigura din Rusia aproximativ jumătate din necesarul de gaze, livrările prin noile terminale ar acoperi aproximativ o treime din consumul său anual şi de asemenea ar creşte, cu o cincime, capacitatea totală de import a UE.

Graţie celor cinci terminale plutitoare, plus a altor două terminale terestre care urmează să fie construite, Germania ar trece în faţa Marii Britanii în termeni de capacitate de import de gaze lichefiate, fiind devansată doar de Spania în UE.



Citeste si