11 Mai 2005

Profitul Toyota pe anul trecut a inghetat

Toyota Motor Corp a obtinut o crestere de sub 1% a profitului, in anul financiar 2004/2005, chiar daca vanzarile au crescut pe majoritatea pietelor, informeaza Reuters.

Profitul operational al grupului pentru anul financiar incheiat la 31 martie a crescut cu 0,3%, la 1.670 miliarde de yeni (15,80 miliarde de dolari), sub estimarea de 1.744 miliarde de yeni facuta de analisti.

Profitul net a crescut cu 0,8%, la 1.170 miliarde de yeni, fata de 1.203 miliarde de yeni, cit prevazusera analistii. Veniturile s-au apreciat insa cu 7,3%, la 18.550 miliarde de yeni, iar vanzarile cu 10%, la un numar record de 7.408 de milioane de vehicule.
"Este posibila o stagnare a profitului, deoarece investim mai mult in extinderea activitatilor, cercetare si dezvoltare, pentru a asigura dezvoltarea viitoare", a declarat presedintele grupului Toyota, Fujio Cho, care s-a referit la scaderea castigului in cel de-al patrulea trimestru.

Companiile rivale japoneze Nissan si Honda au raportat o apreciere a profiturilor in anul financiar 2004/2005, dar ar putea sa aiba probleme in anul curent, avand in vedere cursul scazut al dolarului pe pietele internationale. Toyota a anuntat ca va incerca sa obtina in actualul an financiar un profit similar celui de anul trecut, din care sa fie exclusa insa influenta negativa a cursului de schimb.

In pofida perspectivelor mai moderate, producatorii japonezi de automobile se descurca mai bine decat firmele concurente din Statele Unite, avand livrari mai mari de vehicule de teren si camionete pe piata americana. Astfel, marcile japoneze si-au extins cota de piata cumulata pe piata Statelor Unite la 32,9%.
Toyota, cel mai profitabil producator mondial de automobile, aflat pe locul al doilea dupa grupul General Motors din punctul de vedere al volumului vanzarilor, si-a extins prezenta pe pietele importante intrucat a inregistrat vanzarile bune pentru modelul hibrid Prius precum si alte vehicule. Obiectivul declarat al firmei japoneze este ca numarul de masini vandute sa ajunga in 2006 la 8,5 milioane de vehicule.
In ultima luna, producatorul asiatic a anuntat planuri privind constructia de noi fabrici si extinderea unora existente in Rusia, Tailanda si Indonezia si Statele Unite.



Citeste si