26 Iulie 2007

McDonald's a afisat pierderi

Cel mai mare lant de restaurante din lume, McDonald's Corporation, a afisat pierderi pe al doilea trimestru, din cauza costurilor asociate vanzarii afacerilor sale din America Latina, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

Cu exceptia acestor costuri, castigurile pe actiune au crescut cu 27%, in continuarea rezultatelor bune afisate de McDonald's in ultimele trimestre, obtinute ca urmare a produselor noi, a extinderii timpului de functionare si a altor initiative care au crescut vanzarile.

"McDonald's are avantaje semnificative din punctul de vedere al competitiei in industria fast-food", a spus un analist pentru restaurante de la Morningstar, John Owens, cu referire la puterea marcii companiei, la dimensiunile McDonald's si la amplasamentele convenabile.

Pierderile nete ale companiei s-au cifrat la 711,7 milioane dolari, respectiv 60 de centi/actiune, fata de profitul net de 834,1 milioane dolari, adica 67 centi/actiune, obtinut in trimestrul al doilea 2006.

McDonald's a avut castiguri de 71 centi/actiune, cu excluderea costurilor din America Latina, in conformitate cu prognozele peste asteptari publicate saptamana trecuta si in crestere fata de castigul de 56 centi/actiune, afisat in trimestrul al doilea din 2006.

McDonald's a anuntat in aprilie vanzarea a aproximativ 1.600 de restaurante in America Latina si in Caraibe, astfel incat sa isi poata concentra resursele in pietele in care vede o mai mare oportunitate de crestere, cum ar fi China.

Veniturile totale ale lantului de restaurante au crescut cu 12%, pana la 6,01 miliarde dolari. Analistii se asteptau la venituri medii de 5,90 miliarde dolari, potrivit Reuters Estimates.



Citeste si