23 Octombrie 2007

Metro Cash & Carry doreste sa se extinda in Japonia

Metro Cash & Carry, divizia de hipermarketuri a grupului Metro AG, a declarat luni ca urmeaza sa investeasca aproximativ 160 de milioane de euro (echivalentul a 230 de milioane de dolari) pentru a deschide opt centre de vanzari pe piata din Japonia, informeaza Reuters, citat de NewsIn.

Anuntul a venit dupa ce Wal-Mart Stores Inc a declarat ca va cheltui pana la 100 de miliarde de yeni (echivalentul a 878 milioane de dolari) pentru a cumpara pachetul minoritar de actiuni din supermarketul japonez Seiyu Ltd, cu scopul de-l scoate pe acesta din urma din criza financiara in care se afla. Grupul Metro Cash & Carry si-a inceput operatiunile in Japonia in 2002 si a deschis de atunci doua magazine, inregistrand vanzari de aproape 100 de milioane de euro in anul 2006.

Majoritatea hipermarketurilor ce urmeaza sa se deschida vor fi in Tokyo sau in apropierea capitalei japoneze, avand ca tinta comerciantii mici si mijlocii, restaurantele, barurile, cafenelele si lanturile hoteliere.

"Stim ca Japonia este una dintre cele mai competitive si sofisticate piete in ceea ce priveste vanzarile", a declarat in cadrul unei conferinte de presa directorul Metro Cash & Carry pentru Asia, de asemenea membru al consiliului de administratie al Metro Cash & Carry International, JamesScott.

"Cu toate astea, ne-am decis sa acceptam aceasta provocare, fiind convinsi de potentialul Japoniei in ceea ce priveste sectorul vanzarilor".

Multi comercianti cu renume mondial si-au incercat norocul pe piata din Japonia, infruntand gusturile pretentioase ale consumatorilor, competitia acerba si cheltuielile mici ale consumatorilor.

Grupul francez Carrefour si-a vandut magazinele din Japonia catre Aeon Co in 2005 iar compania britanica Alliance Boots si producatorul francez de cosmetice Sephora s-au retras de pe piata in trecut.

Insa Costco Wholesale Japan Inc, divizia japoneza a grupului american Costco Wholesale Corp, a castigat teren, administrand sase magazine si planuind deschiderea a inca doua anul urmator.

Compania tinteste spre un numar de 50 de magazine in Japonia, insa nu a stabilit o data fixa pentru construirea acestora.

Piata japoneza este fragmentata si complexa, facand ca intrarea magazinelor straine sa fie nu tocmai usoara, insa Scott a declarat ca firma sa si-a stabilit o pozitie buna pe o piata de nisa.

"Intreg sectorul de vanzari din Japonia este complex", a declarat acesta. "Aici am observat un avantaj clar al sistemului nostru de servicii. Clientii nostri pot decide singuri de ce bunuri au nevoie si cand, fara sa plateasca alti dealeri intermediari".

Metro Cash & Carry administreaza aproximativ 600 de magazine in 28 de tari si este pe cale sa-si deschida primul hipermarket in Pakistan, in aceasta luna.



Citeste si