20 Februarie 2008

Lego: 2008, marcat de nesiguranta pe piata mondiala a jucariilor

Lego, cel mai mare producator de jucarii din Europa, a anuntat o urcare cu 5% a profitului operational in 2007, pe fondul cresterii vanzarilor, insa a transmis ca perspectiva pietei mondiale a jucariilor ramana nesigura in acest an, relateaza Reuters.

"Este foarte posibil ca tendintele de stagnare si de recesiune sesizate in Statele Unite in ultimele luni din 2007 sa continue, sau chiar sa se intensifice in 2008", arata un comunicat al companiei daneze.

Afacerea de familie, nelistata, infiintata acum 75 de ani ca un producator de jucarii din lemn, nu din caramizi din plastic asa cum este recunoscuta in prezent, se confrunta cu competitia intensa la nivel mondial si cu problema ca cei mici sunt atrasi din ce in ce mai mult spre jocuri video si jucarii electronice.

Profitul operational inainte de elementele exceptionale a crescut la 1,47 miliarde coroane daneze (290,3 milioane dolari), fata de 1,40 miliarde in 2006.

Vanzarile au urcat anul trecut cu 3%, la 8 miliarde coroane.Compania a anuntat la inceputul anului trecut ca estimeaza o scadere a vanzarilor, pe fondul diminuarii productiei.

"Cu toate acestea, grupul a reusit sa produca la un nivel care a intrunit cererea in crestere din timpul anului", a mai anuntat compania.
Cea de-a cincea companie de jucarii, din punct de vedere al vanzarilor, a anuntat ca profitabilitatea va fi afectata de factori externi precum scumpirea petrolului. Vanzarile sunt estimate sa creasca cu 3-5%.

In 2003 si 2004, grupul a inregistrat pierderi semnificative, insa a revenit pe profit in 2005, dupa reduceri masive de costuri.



Citeste si