2 Mai 2008

Profitul Burger King a crescut cu 21% in trimestrul al treilea

Burger King, al doilea producator de hamburgeri din lume, a afisat, joi, o crestere cu aproape 21% a profitului trimestrial, ca urmare a majorarii vanzarilor de la restaurantele noi si de la cele redecorate, a meniurilor combinate scumpe si a extinderii programului, consemneaza Reuters.

Compania cu sediul in Miami, cunoscuta cel mai bine pentru hamburgerii Whopper, a inregistrat o crestere a profitului net pana la 41 milioane dolari, respectiv 30 centi/actiune, in al treilea trimestru fiscal incheiat in 31 martie, comparativ cu 34 milioane dolari, adica 25 centi/actiune, suma ce reprezinta profitul net al Burger King din perioada echivalenta din 2007.

Analistii estimasera, in medie, ca Burger King va castiga 27 de centi/actiune, potrivit Reuters Estimates.

Venitul Burger King a crescut cu 10% trimestrial, pana la 594 milioane dolari, comparativ cu 539 milioane dolari ce reprezinta venitul din perioada echivalenta de anul trecut. Vanzarile de la magazinele deschise de cel putin un an au crescut cu 5,8% pe plan international. Vanzarile de la aceeasi unitate au crescut cu 5,4% in Statele Unite si Canada in primul trimestru, comparativ cu aceeasi perioada din 2007.

Vanzarile de la aceeasi unitate a Buger King au depasit recent ritmul celor din industria alimentara, chiar daca preturile unor materii prime cum ar fi carnea de vita si painea au crescut exploziv.

Vanzarile Burger King au crescut, dupa ce firma a renovat amplasamente invechite si i-a ajuns din urma pe concurentii sai prin extinderea meniurilor combinate si a orelor de functionare.

Reprezentantii companiei au spus ca se asteapta la o crestere anuala cu mai mult de 20% a castigurilor pe actiune din acest an, pana la 1,33-1,35 dolari/actiune.

Burger King este prezent pe piata romaneasca, printr-un magazin deschis in cadrul Baneasa Shopping City din Bucuresti si intentioneaza sa extinda reteaua cu inca noua unitati pana la sfarsitul lui 2009.



Citeste si