Adidas isi creste profitul cu aproximativ o treime in primul trimestru din 2008
Adidas, numarul doi mondial in productia de echipament sportiv dupa Nike, a anuntat o crestere de 32% a profitului net, la 169 milioane euro (261,1 milioane dolari) si o crestere a vanzarilor de 3%, la 2,621 miliarde euro.
Analistii au estimat un profit net de 157 milioane euro si vanzari de 2,624 miliarde euro.
Comenzile Adidas au crescut cu 13% la sfarsitul primului trimestru datorita Jocurilor Olimpice de la Beijing si a campionatului european de fotbal Euro 2008.
Comenzile Reebok au scazut cu 13% la sfarsitul primului trimestru si cu 8% la sfarsitul anului 2007.
Adidas a achizitionat compania Reebok in 2006 pentru a-si consolida divizia de echipament sportiv si a creste concurenta in fata companiei Nike.
Criza prin care a trecut compania americana de echipament sportiv Footlocker a afectat firme precum Adidas, Puma si Nike.
In trimestrul al patrulea din 2007, Footlocker a inchis magazine si a anulat comenzile existente.
Adidas estimeaza o crestere de aproximativ 5% a vanzarilor si o crestere a profitului net de cel putin 15% fata de cele 551 milioane de euro din 2007.
"Ne asteapta o vara interesanta. Suntem increzatori ca ne vom atinge tintele propuse", a declarat Herbert Hainer, directorul executiv al Adidas.
Nike a anuntat in martie o crestere de 16% a vanzarilor pentru trimestrul ce s-a incheiat in februarie, insa comenzile din SUA au crescut cu doar 1%.