5 August 2008

Unilever ridica preturile si se reorienteaza catre pietele emergente

Gigantul alimentar si de bunuri de consum Unilever Plc/NV a majorat preturile cu 7,4% in al doilea trimestru, ceea ce a dus la scaderea vanzarilor pe pietele cheie din Europa si Statele Unite si si-a reorientat atentia catre piete emergente in crestere rapida, sustin analistii.

Consumatorii sensibili la preturi isi reorienteaza preferintele inspre produsele mai ieftine, renuntand la marcile principale ale Unilever, dupa ce al treilea grup mondial de bunuri de consum a saltat preturile pentru a compensa scumpirea semnificativa a marfurilor, spun analistii.

Producatorul sapunurilor Dove si supelor Knorr se confrunta cu primele semne de rezistenta la scumpiri a pietelor din Statele Unite si Europa. Actiunile Unilever s-au depreciat joia trecuta cu 8,1%, dupa anuntarea rezultatelor pe al doilea trimestru, pentru ca vineri sa piarda inca 2,1%, scrie Reuters, citat de NewsIn.

Analistul Michael Steib, de la Morgan Stanley, considera ca presiunea preturilor materiilor prime va creste in semestrul al doilea, adica tocmai in momentul in care Unilever va trebui sa cheltuie mai mult pentru a-si spori vanzarile.

"Cea mai mare ingrijorare este data de reactia negativa a vanzarilor la cresterea preturilor", a spus Steib.

Totusi, presedintele executiv al Unilever, Patrick Cescau, este hotarat sa mentina preturile ridicate si nu va face oferte de genul "cumperi un produs, primesti al doilea gratuit", desi exista indicii ca preturile produselor Unicredit au crescut mai mult decat cele ale rivalilor.

Vanzarile Unilever au scazut in al doilea trimestru cu 2,9% in Europa si cu 1,7% in Statele Unite, iar analistii spun ca unele produseau revenit la preturile de inainte de scumpire, din cauza rezistentei consumatorilor si substitutiei cu alte produse.



Citeste si