19 Iunie 2009

Posibila alianta AvtoVAZ - Magna pentru marirea productiei Opel



AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia, ar putea face parte dintr-o alianta cu Opel si compania canadiana Magna, ca parte a unui plan privind dublarea productiei Opel in urmatorii cinci ani.
AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia, ar putea face parte dintr-o alianta cu Opel si compania canadiana Magna, ca parte a unui plan privind dublarea productiei Opel in urmatorii cinci ani.

Seful Sberbank, Gherman Gref, a carui banca ar obtine 35% din Opel, in cadrul parteneriatului, a spus ca tehnologia folosita de AvtoVAZ este depasita si trebuie formata o alianta pentru rezolvarea acestei probleme.

Acesta precizat ca ar putea forma o alianta cu Opel si Magna, sau cu Renault, care detine deja 25% din AvtoVAZ.

Scopul urmarit de Rusia este sa transforme Opel intr-o companie capabila sa produca pana la 3 milioane de masini/an, a spus Gref.

"Opel produce circa un milion si jumatate de masini pe an. Scopul este sa marim productia la cel putin trei milioane de unitati, in urmatorii trei ani, prin fuziuni si achizitii sau prin extindere semnificativa a capacitatilor de productie", a spus Gref.

Grupul Gaz, al doilea mare producator rus de automobile, a fost inclus in consortiul pentru cumpararea Opel ca partener industrial.

Gref, a carui banca a fost de acord sa acorde Opel 500 milioane euro, impreuna cu Magna, a reamintit ca Sberbank vrea sa vanda participatia detinuta in Opel. Acesta a subliniat ca motivul pentru care a aceeptat sa intre in aceasta afacere a fost mai degraba politic, decat economic.

GM a vandut participatia majoritara in Opel, inclusiv marca britanica Vauxhall, ca parte a unui plan de reorganizare, inaintea termenului limita de 1 iunie, dat pentru restructurare.

Opel, fondat in 1862 de Adam Opel, a inceput prin a produce masini de cusut si biciclete, inainte sa inceapa productia de automobile.

GM a cumparat 80% din Opel in 1929, in timpul ultimei crize economice, dupa ce preturile scazusera la nivel mondial. Doi ani mai tarziu, GM a cumparat si participatia ramasa, devenind cel mai mare producator auto din anii '30.



Citeste si