4 August 2010

Investitiile in marketing au redus profitul P&G in anul fiscal 2009-2010



Vanzarile grupului american Procter & Gamble (P&G) au crescut cu 3% in anul fiscal 2009-2010, incheiat la 30 iunie, la 78,9 miliarde de dolari, datorita investitiilor in marketing, insa aceleasi cheltuieli au cauzat scaderea profitului net cu 5%, la 12,7 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Grupul noteaza ca a inregistrat cresterea volumelor vandute pe parcursul intregului an fiscal datorita investitiilor in inovare si marketing, castigand cota de piata la nivel global.

"Cota de piata a ramas stabila sau a crescut in toate regiunile", ca si volumul vanzarilor, se spune in raport.

In trimestrul aprilie-iunie, al patrulea al anului fiscal, vanzarile P&G au crescut cu 5%, la 18,9 miliarde de dolari, iar profitul net a scazut cu 6%, la 2,18 miliarde de dolari.

Procter&Gamble este prezent din 1992 si in Romania, unde detine in prezent patru divizii, respectriv Distribution, Marketing, Detergenti si Materials Management, care au avut anul trecut afaceri totale de 1,56 miliarde lei, in scadere cu 20% fata de 2008.

Profitul net inregistrat de grup in Romania s-a redus in acelasi timp cu aproape 24%, la 66,9 milioane lei.

In afara activitatilor desfasurate prin intermediul celor patru companii, P&G a inceput in luna februarie constructia unei fabrici de sampoane si produse de ingrijire a parului la Urlati, cu o investitie initiala de 50 milioane dolari, care urmeaza sa se dubleze pana in 2010.

P&G a angajat peste 150 de persoane la fabrica din Urlati pana la sfarsitul anului 2009, circa 90% din productie fiind destinata pietelor din regiune.



Citeste si