31 Decembrie 2010

Carrefour ataca piata cash&carry din India



Retailerul francez Carrefour a deschis primul magazin propriu de tip cash&carry din India, in conditiile in care cauta sa se extinda in tarile emergente pentru a face fata concurentei de pe pietele dezvoltate, transmite Bloomberg.

Magazinul, construit in New Delhi, are o suprafata de vanzare de 5.200 de metri patrati, conform Mediafax.

"Deschiderea acestui prim magazin reprezinta intrarea Carrefour pe piata indiana si va fi urmata curand de inaugurarea altor magazine", a declarat directorul general al Carrefour, Lars Olofsson, intr-un comunicat.

Potrivit legii indiene, formatul cash&carry este singurul permis pentru magazinele grupurilor straine.

Carrefour a redus estimarea de profit pentru acest an din cauza unor pierderi inregistrate in Brazilia si a cererii mai scazute decat a anticipat din Europa, noteaza Bloomberg.

Retailerul a pierdut din cota de piata in Franta, cea mai mare piata a sa, in conditiile in care grupurile concurente si-au majorat numarul de magazine.

Carrefour si Wal-Mart Stores, principalele grupuri de retail la nivel mondial, incearca sa-si consolideze prezenta in India, unde vanzarile ar putea avansa cu 53% pana in 2014.

Asia a reprezentat anul trecut cea mai mica piata din punct de vedere al vanzarilor pentru retailerul francez.

Carrefour este prezent in 32 de state, cu peste 15.500 magazine si mai mult de 475.000 de angajati. In Romania, grupul are 32 de supermarketuri si 23 de hipermarketuri.



Citeste si