23 Februarie 2011

Comanda de 5,4 mld. dolari pentru Daewoo Shipbuilding



Grupul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering a primit o comanda de maxim 5,4 miliarde de dolari de la operatorul danez de nave maritime A.P. Moeller-Maersk pentru constructia a pana la 30 dintre cele mai mari vapoare de transport de containere din lume, scrie Mediafax.

Acordul include comenzi ferme pentru zece nave capabile sa transporte 18.000 de containere, suficiente pentru 18 milioane de televizoare cu ecrane plate, au anuntat luni cele doua companii, intr-o conferinta de presa, transmite Bloomberg.

Livrarea acestor nave urmeaza sa aiba loc pana in 2014, iar Maersk va decide in acest an daca va exercita o optiune pentru alte 20 de nave, a declarat Eivind Kolding, director general al operatiunilor companiei in domeniul containerelor.

Cresterea capacitatii de transport cu zece vase corespunde dezvoltarii pietei intr-un an, a aratat Kolding.

"Daca nu intervine ceva negativ, cel mai probabil vom exercita optiunea pentru inca zece nave. Pentru ultimele zece vom lua o decizie pana expirarea termenului limita", a adaugat el.

Vasele au o lungime de 400 de metri si o capacitate cu circa 30% mai mare decat celelalte nave mari existente pe piata si vor permite Maersk sa reduca emisiile poluante si consumul de carburanti.

Zodiac Maritime Agencies si Neptune Orient Lines au comandat la randul lor anul trecut nave destinate transportului de containere, in conditiile in care sfarsitul recesiunii mondiale a relansat cererea de produse asiatice, in SUA si Europa.

"Numarul comenzilor pentru nave mari va creste", a declarat Lee Jae Kyu, analist la Royal Bank of Scotland Group in Seul.
Daewoo, al treilea mare constructor de vase la nivel mondial, si constructorii mai mari Hyundai Heavy Industries si Samsung Heavy Industries vor fi principalii beneficiari ai acestei cereri, considera Lee.

Actiunile Daewoo au crescut cu 4,8% la inchiderea tranzactiilor de la Seul, Samsung Heavy cu 6,4%, iar Hyundai Heavy cu 1,8%.
Titlurile Maersk au scazut cu 0,9% la bursa din Copenhaga.

Navele masive construite de Daewoo vor fi folosite, probabil, pentru comertul dintre Europa si Asia, regiuni cu porturi care pot primi astfel de vapoare.

Din 1996, Maersk si-a construit vapoarele in principal in Danemarca.

Daewoo Shipbuliding & Marine Engineering detinea, la sfarsitul anului trecut, 51% din actiunile Daewoo Mangalia Heavy Industries.



Citeste si