2 Martie 2011

Carrefour decide astazi desprinderea companiei Dia si a 25% din divizia de imobiliare



Board-ul retailerului francez Carrefour, prezent si in Romania, va discuta doua propuneri privind divizarea a 25% din divizia de imobiliare Carrefour Property si desprinderea integrala a unitatii de hard discount Dia, au declarat pentru Reuters surse apropiate situatiei, a scris Mediafax.

Carrefour ar incerca astfel sa creasca valoarea pentru actionari, dupa doua revizuiri in scadere ale estimarilor privind profitul in 2010.

Dupa finalizarea desprinderii activelor amintite, grupul francez ar urma sa listeze Carrefour Property pe bursa de la Paris si Dia pe piata de la Madrid, a afirmat una dintre surse.

Board-ul discuta propunerile, insa pentru implementarea proiectelor este nevoie si de acordul actionarilor, care vor vota in luna iunie, a adaugat sursa citata.

"Spin-off-ul (desprinderea de compania principala) este cea mai logica optiune, pentru ca exista sinergii limitate (intre divizia de imobiliare si Carrefour), iar o divizare este mai usor de gestionat decat o oferta publica initiala", a aratat sursa.

Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a anuntat luna trecuta ca analizeaza listarea unor operatiuni, ca parte a unei strategii de maximizare a performantei si a valorii activelor. Grupul vrea insa sa pastreze controlul Carrefour Property, divizia europeana de imobiliare.

Carrefour Property are o valoare bruta a activelor de 11 miliarde euro, conform datelor de la finele lui 2009, reprezentand aproape jumatate din capitalizarea grupului. Analistii evalueaza Dia la 3,5-4 miliarde euro. Dia, obtinuta de Carrefour dupa fuziunea din 1999 cu Promodes, este cel de-al treilea mare jucator la nivel mondial pe piata hard discount, dupa Aldi si Lidl.

Peste 60% dintre magazinele diviziei se afla in Spania si Franta, iar vanzarile din Spania sunt de departe cele mai profitabile, de unde si intentia de a lista Dia la Madrid.

Magazinele hard discount Dia au generat in 2009 11% din vanzarile Carrefour si 7% din profit.



Citeste si