25 Ianuarie 2016

Dependenta (indusa) de cumparaturi: Cum ne schimba viata strategiile de marketing ale marilor retele de magazine



Hai sa ne intalnim sambata seara intr-o carciumioara la … mall. Si nu din cauza ca restaurantele de la sosea ar fi tras obloanele. Pur si simplu centrele comerciale au reusit ca in cei 20 de ani de existenta pe piata romanesca sa schimbe comportamentul multor consumatori.

Marile retele de magazine si mall-urile au aplicat si in Romania retetele testate cu succes in Occident si au atras clientii prin strategii de marketing care nu au dat gres. Practic, pe langa cumparaturi, retelele de mall-uri ofera, printre altele, si servicii de divertisment , conform Adevarul

„Corporatiile multinationale vin cu strategii verificate de decenii in vest. Sunt lucruri care se fac deja ca la carte. Conceptul este pentru fidelizarea clientului”, a declarat pentru Adevarul Financiar sociologul Alfred Bulai.

Modul in care s-au dezvoltat in ultimii 20 de ani retelele de comert modern arata ca exercitiile de marketing au avut efect. Daca in 1996, in Romania era un singur retailer, Metro, la sfarsitul lui 2015 reteaua de magazine moderne ajunsese la 1.691 de unitati.

Mai mult, pe langa acestea doar in Capitala functioneaza peste 20 de mall-uri, iar alte doua sunt in faze inaintate de executie. Acestea din urma sunt plasate si in zone destul de „fierbinti” – Obor si Parcul Titan.

Citeste articolul integral pe Adevarul.



Citeste si