7 Martie 2016

Andreas Christman, Tchibo: Romanii sunt atenti la inovatii si vor sa incerce produse noi



Romanii sunt atenti la inovatii si vor sa incerce produse noi atunci cand este vorba despre consumul de cafea. Chiar daca acestia sunt inca atenti la cheltuieli, indicatorii macro se imbunatatesc, este de parere Andreas Christman, directorul de achizitii al producatorului german de cafea Tchibo.

"Dupa ce puterea de cumparare a fost lovita de criza economica consumatorii au ramas precauti, au inceput sa fie mai atenti la ce alegeri fac si au ramas sensibili la pret, desi la nivel macro-economic exista optimism", crede el, citat de Mediafax.

Romania se afla pe locul 26 in Uniunea Europeana in ceea ce priveste consumul de cafea, fiecare roman consumand in medie 2,3 kilograme de cafea anual, in timp ce media europeana este de 4 kilograme.

Andreas Christman a observat ca exista o diferenta intre metodele de preparare a cafelei in Romania si alte tari.

"De exemplu, in Germania principala metoda de preparare a cafelei este filtrul, avand 73% din total. Pe de alta parte, in Romania principala me¬toda este ibricul, cu 60% din total. Romanii vor o cafea tare, dar si plina de aroma si o consuma fie simpla, fie cu lapte", spune el.

Tchibo, care in 2014 (ultimele date disponibile pe mfinante.ro) a avut afaceri de circa 96 mil. lei. (22 mil. euro), nu are o unitate de productie in Romania, insa este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de profil. Primele importuri de cafea Tchibo au fost efectuate in anul 1997, iar patru ani mai tarziu a fost infiintata Tchibo Brands.

In anul 2013 compania a deschis si un magazin in mallul Promenada, unde vinde, pe langa cafea, si articole de imbraca¬minte si incaltaminte, precum si obiecte si decoratiuni pentru baie si bucatarie.

Pe piata locala de cafea, evaluata la peste 350 mil. euro anual, Tchibo concureaza cu jucatori precum Jacobs Douwe Egberts, Strauss Romania (Doncafé) sau Cafea Fortuna.



Citeste si