27 Aprilie 2016

Ioan Mitroi, Berero Store: Cum a dezvoltat un programator un business de bere artizanala



Ioan Mitroi e pasionat de bere si, pentru ca nu a avut bani de o fabrica, a decis sa deschida un magazin cu bauturi artizanale romanesti.

In saptamana Tinerilor Antreprenori, discutam cu oameni curajosi care au decis sa nu se angajeze si sa fie multumiti cu salariul lor. Au lansat un business din pasiune, cu bani putini, care abordeaza nise. Tinerii Antreprenori din emisiunea Wall-Street 360 de saptamana aceasta nu sunt singurii care fac lucruri interesante. Si daca ai auzit de o afacere interesanta, da-mi un mail la vlad@start-up.ro.

„Totul a pornit acum un an. Imi place berea si eram intr-o continua descoperire de noi beri. Aflasem de doi sau trei producatori de bere artizanala din Romania si visam sa-mi fac propria mea fabrica. Gasisem o fosta firma pe langa Curtea de Arges, gasisem un nume de fosta fabricuta interbelica, dar mi-am dat seama ca nu am fondurile necesare. M-am gandit cum sa ajut aceasta industrie si sa fac ceva care-mi place. Mi-am dat seama cat de greu mi-a fost mie sa-mi cumpar o bere artizanala. Am luat toti producatorii si i-am pus laoalalta“, a spus Ioan Mitroi de la Berero Store la Wall-Street 360.

„Cel mai eficient e sa construiesti o fabrica de la zero, cu utilaje si aparatura moderna. Pentru o productie la 1.000 - 2.000 de litri pe luna se ajunge la 100.000 de euro. Daca doresti o cantitate mai mare, investitia e mai mare“, a continuat Ioan Mitroi.

Bere artizanala - o piata in crestere

Piata de bere artizanala e micuta in tara noastra, dar a aparut abia acum cativa ani. „In prezent sunt noua producatori si avem vreo 20 de beri. Ca stiluri de bere artizanala - sunt vreo sapte. Momentan piata este foarte mica“, spune Mitroi.

Berero Store are deja opt luni de cand a fost pornit. „Publicul educat e intotdeauna cel mai deschis. Am dat peste oameni care pur si simplu nu stiau de acest concept si le-am explicat, mai ales de ce costul e mai mare la aceste produse“, explica Ioan Mitroi.

„Investitia initiala a constat in stocurile pe care le-am luat si gazduirea pe o platforma de e-commerce. Estimativ, a fost aproximativ 15.000 de lei“, a spus Mitroi. Berero Store depinde mult de lunile de sarbatori, cand oamenii transforma berea artizanala intr-un cadou. Momentan, Ioan Mitroi are in jur de 10 comenzi pe zi, dar jobul este unul part-time.

Berero Store - intre job si antreprenoriat

„E destul de greu sa administrezi o afacere cand ai si un job. Dar e o satisfactie personala. Stau noua ore la munca, cu ochii in calculator, destul de extenuant si trebuie sa ajung acasa repede. Ma suna curierii, ia coletele sa le trimita in tara, dupa care imi sun clientii si sa le spun ca le livrez comanda dupa 7 seara. E destul de neobisnuit. Foarte multi sunt angajati si este amuzant cand imi cer sa le vin cu berea la locul de munca si le explic ca si eu sunt angajat si as putea dupa ora 7 seara“, a povestit la Wall-Street 360.

„In 95% din cazuri am contact cu clientul. Ii livrez comanda clientului, dar mai stam la discutii pe diverse subiecte“

„Vrem sa facem mai mult decat a vinde bere. Vrem sa avem obiecte facute de noi prin care sa le sugeram oamenilor cum sa bea bere. Vrem sa construim o comunitate in jurul acestui concept. Le explicam oamenilor sa bea berea din pahar si din ce pahar sa bea“, explica Ioan Mitroi planurile Berero Store



Citeste si