21 Septembrie 2007
Blingatti: EB 16.4 Veyron Pur Sang
Bling-bling defineste in cultura hip-hop ceva extrem de stralucitor si cu un pret obscen de mare, fiind asociat cu bijuterile de dimensiunea si greutatea unei jante de Kia. Aceasta expresie isi are, insa, originea in anii '80, perioada in care producatorii americani de pasta de dinti evidentiau, in reclame, stralucirea dintilor printr-un "pling". Incepand cu anii '90, rapperii si-au adus aminte de copilaria din Brooklin, au preluat aceasta onomatopee si au transpus-o in versuri pentru a defini bogatia absoluta. Semantica acestei expresii este dusa mai departe de Bugatti EB 16.4 Veyron Pur Sang.
Pur Sang
Creatia poducatorului din Alsacia este prezentata in premiera la salonul de la Frankfurt. Editia Pur Sang, ce va fi produsa in numai 300 de exemplare, se deosebeste de varianta standard prin lipsa vopselei. Renuntarea la vopsea nu a afectat imaginea bolidului, ba chiar efectul optic, realizat de aluminiul finisat minutios si fibra de carbon, da un plus de dinamism modelului care a revolutionat dinamismul si a comprimat distantele.
Pur Sang
Pentru a pastra aspectul bicolor specific modelului, dar fara a pune mana pe pensula cu vopsea, designerii au hotarat sa foloseasca fibra de carbon. Astfel Veyronul s-a trezit imbracat in fibra de carbon in partea superioara. Si cum o masina sport nu este niciodata destul de usoara, pe langa excesul de fibra, inginerii au adaugat alte materiale ultra-usoare, titan si magneziu.
Pur Sang
Partile facute din aluminiu au beneficiat de o prelucrare meticuloasa pentru a se obtine o suprafata uniforma si fara diferente in ceea ce priveste stralucirea. Secretul a constat in folosirea unui singur tip de aliaj, pentru doamna profesoara de chimie AlMgSi 0.3 Vitral 42, obtinandu-se astfel un luciu asemanator cu cel al unei oglinzi. Nu cred insa ca ati dori sa va intalniti cu acest model, venind pe contrasens, intr-o dupa amiaza de iulie, fara nicio urma de nor pe cer.
Pur Sang
Datorita raportului de 1.88 kg/cal putere, peisajele exterioare se deruleaza foarte rapid pe suprafata lucioasa a Veyron-ului Pur Sang, fiind capabila sa atinga 400 km/h. Monstrul de sub capota de 8.0 litri quad-turbo W16, ajutat de cutia DSG cu 7 trepte, tractiunea integrala permanenta si de diferentialul Haldex, propulseaza bolidul pana la 100 km/h in doar 2.4 secunde. Cu aceasta acceleratie fulminanta si cu razele solare reflectate in finisajul de aluminiu pe o autostrada cu patru benzi, Veyron Pur Sang ar putea fi usor confundat cu un OZN, ce zboara la mica inaltime.