12 Octombrie 2007
Cartier: Bijutier al Regilor si Rege al Bijuteriilor
Cartier este in prezent unul dintre cele mai renumite branduri la nivel international. Timp de 160 de ani Cartier a stiut sa ramana in topul preferintelor clientilor sai, reusind sa se impuna de-a lungul anilor prin simbolurile si elementele decorative traditionale ale diferitor civilizatii indepartate continentului european la inceputul secolului douazeci, dar si prin modele si culorile indraznete alese.
Inceputul unei afaceri de succes
Odata cu preluare afacerii de catre cei trei fii ai lui Alfred Cartier are loc si extinderea companiei la nivel international. In timp ce Pierre si Jacques Cartier calatoresc in lumea intreaga, din India pana in Rusia sau de la Golful Persic pana in Statele Unite, Louis Cartier ramane la conducerea Casei Cartier din Paris. Datorita influentei sale, Casa Cartier devine in scurt timp una dintre cele mai renumite pe plan international.
In 1902 regele Eduard al VII-lea ofera Casei Cartier titlul de "Bijutier al Regilor si Rege al Bijuteriilor", urmand ca in 1904 sa primeasca primul brevet regal devenind astfel singurul furnizor al casei regale din Anglia.
Povestea continua...
Astfel, in 1911 sunt realizate faimoasele "Pendule misterioase", acele ceasului oferind senzatia ca plutesc in spatiu, independent de miscarea lor regulara.
In 1904 este creat ceasul Santos, urmat de Tonneau in 1906, Tortue in 1912, celebrul Tank in 1912, Baignoire in 1957, Panthere (1983), Pasha in 1985, Roadster in 2002, Santos 100 in 2004 sau Pasha 42 mm in 2005.
Pretul unui ceas Cartier variaza in functie de materialul din care este realizat, aplicatii, diamentru dar si colectia din care face parte. Astfel, un ceas al Casei Cartier poate incepe de la 1.500 de euro si poate depasi cu usurinta 100.000 de euro.
Povestea continua...
Inca de la deschiderea primului magazin, maiestria bijutierilor au adus prestigiul Casei Cartier. Pantera, simbolul cel mai des utilizat, a dat nastere unor adevarate piese de colectie. De asemenea influentele civilizatiilor indepartate continentului european au adus o nota de extravaganta bijuteriilor create de Cartier, care au atras interesul interesul nu numai familiilor regale ci si al iubitorilor de frumos si rafinament.
La un an de la implinirea a 150 de ani de existenta, Cartier prezinta clientilor sai "Colectia privata Cartier Paris", care desi este influentata de perioada contemporana, are la baza traditia maestrilor ceasornicari. Noua colectie reuseste sa imbine creativitatea formelor cu miscarile ritmice. De asemenea formele bijuteriilor fac trimitere la stilul clasic Cartier adoptand semnele distinctive si caracteristice ale brandului.
Un nou secol, noi forme
Gama de bijuterii sufera la randul ei noi influente venite mai ales de pe continentul asiatic.
Pentru viitor Casa Cartier doreste sa isi dezvolte si sa isi imbogateasca propriul stil dar si sa perpetueze acel "savoir faire" specific brandului.