19 Octombrie 2007
Cocor, destinatia luxului in Romania
La mai bine de trei decenii de la inaugurare, Cocor, centrul comercial nascut si crescut in epoca de aur a comunismului a decis ca e momentul pentru rebranding. Proiectul, initiat in colaborare cu firma de consultanta CPP Management Consultants, vizeaza transformarea magazinului intr-unul de tip Luxury Department Store, asemenea veteranelor Saks (New York), Harrod's (Londra) sau galeriilor Lafayette (Paris). Deschiderea noului centru comercial este estimata pentru primavara lui 2009.
Metamorfozarea
Acesta a mai precizat ca actionariatul doreste pastrarea numelui Cocor, care a devenit un reper urban, aproape toponimic de mai bine de 30 de ani, o referinta a kilometrului zero, un alt nume pierzand acest avantaj al descrierii locatiei.
In ceea ce priveste brandurile de lux ce urmeaza a fi atrase in noul centru comercial, reprezentantii CPP au declarat ca au fost initiate discutii cu marci apartinand unor grupuri celebre din industria de lux, precum Gucci Group, LVMH sau Richemont, dar si cu o serie de case de top indepedente.
A doua mediafatada din Europa, dupa Picadilly Circus
Potrivit aceluiasi plan de modernizare, magazinul Cocor va suferi schimbari radicale si la exterior, urmand a fi imbracat in ecrane publicitare digitale. Cu 480 mp, mediafatada Cocor va fi cea de-a doua in Europa dupa Picadilly Circus (Londra, 660mp) ca suprafata a instalatiei de ecrane cu LED-uri, fiind menita sa devina un landmark similar “spectacular"-elor din Times Square, New York.
Valoarea investitiei in mediafatada se ridica la 3 milioane de dolari, suma care va provine din fonduri proprii si care se va amortiza, conform declaratiilor lui Barbulescu, in circa 4 ani, ca urmare a veniturilor din publicitate. "Business planul nostru are la baza o chirie anuala minima de 500.000 dolari/an. De asemenea, nu excludem posibilitatea organizarii unei licitatii la care sa invitam operatorii interesati sa inchirieze aceasta instalatie", a mai precizat Barbulescu.
Structura
Demi-sol: decoratiuni interioare, produse electronice si electrocasnice, gadget-uri, mobila, magazin alimentar
Parter & Etajul 1: moda pentru femei, incaltaminte, accesorii, bijuterii, cosmetice;
Etajul 2: moda pentru femei si barbati, incaltaminte si accesorii;
Etajul 3: moda pentru adolescenti, incaltaminte, accesorii, imbracaminte sportiva, salon dedicat nuntilor (tinute, accesorii);
Etajul 4: magazine pentru copii, magazine de jucarii, salon de frumusete, centru de fitness si wellness, cafenea;
Etajul 5: terasa acoperita cu vedere panoramica, care va include restaurante, casino, expozitie de arta;
Scurt istoric
La acea vreme magazinul Cocor era cel mai mare din tara, titulatura pastrata, de altfel, multa vreme, si singurul care avea activitatea de deasfacere informatizata – urmarirea activitatii de comert se facea in timp real cu ajutorul unui calculator electronic, dotat cu un sistem de calcul Oliveti, la care erau legate casele de marcat din gestiuni si din depozitele de marfuri.
In 1991 ia fiinta societatea comerciala, intial cu capital integral de stat. In septembrie 1994 in baza Legii 77/1994 s-a infiintat Asociatiei PAS COCOR , care in baza contractului 511/1994 cu F.P.S. a cumparat 120.676 actiuni, insa procesul de privatizare a societatii s-a definitivat de abia in 1996.