26 Octombrie 2007
Alfa 8C Competizione: Hiperbola italiana
Ce ziceti de o lucrare a lui Sabin Balasa la pret de Picasso? Sau de o piesa la Teatrul Mic la pretul uneia jucate La Scala in Milano? Dar daca salonul la care mergeti regulat, v-ar taxa la fel ca Frank Avogadro? Ce ati spune de un weekend la Baile Herculane cu banii pentru St Moritz? Dar de un Alfa Romeo la pret de Ferrari?
Da, acesta exista si va putea fi achizitionat de cei care s-au plictisit
Perfect eronat, cum ar spune un cunoscut. Industria auto imi da o castana zdravana si imi demonteaza rationamentul ca o jucarie Lego in mainile unui prescolar nazdravan. Exemplul cel mai edificator este Audi, cei care detin Lamborghini si care au reusit sa faca din R8 un model, ce poate sta oricand la aceeasi linie de start cu Gallardo. Si cred ca fiecare marca are nevoie de un model pe post de vector de imagine, care sa ridice ratingul brandului pe piata prin etalarea armasarului de rasa, cel putin ca imagine daca nu si ca feedback din partea publicului, concretizat intr-un plus de vanzari.
La fel au gandit si italienii Luca di Montezemolo
De fapt, 8C Competizione nu este chiar o fantezie nascuta peste noapte, avand un stramos foarte celebru la vremea sa. Frumusetea exterioara a mostenit-o de la bunicul sau Alfa Romeo 33 Stradale, un adevarat playboy al anilor '60, derivat din versiunea de curse T33, cu ajutorul Carrozzeria Marazzi. Dar de data asta, lombarzii au zis ca nu e destul sa ai gene bune si s-au hotarat sa il fac un trend-setter, prin transplantul tehnologiilor de ultima ora de la rudele de sange contemporane.
Prototipul ce a prefatat coupeul de serie, intre care nu exista diferente
Fascinatia publicului a fost si motivul pentru care inginerii pasionali au triumfat in fata contabililor, costurile reflectandu-se in pretul de sase cifre in euro. Grila specifica Alfa Romeo este accentuata de nervurile capotei si delimitata de prizele mari in care sunt inglobate proiectoarele rotunde.
Farurile au parca o forma anatomica, de inima, orientate catre centru.
Pentru ca aspectul nu este totul si frumusetea vine si din interior, de sub capota rage propulsorul de 4.7 litri V-8, donat de pe Quattroporte-le de la Maserati, motor care de fapt provine de pe Ferrari F430, pentru a defini un adevarat menage-a-trois. In cifre s-ar traduce astfel: 450 de cai putere si un cuplu maxim de 470 Nm.
Pentru ca suspensia este imprumutata tot de la Maserati, 8C va vedea
Pentru ca nimic sa nu retina 8C de la a face fata unei Competizione, acest Alfa-Ferrari-Maserati este construit in mare parte din fibra de carbon, are o garda la sol foarte coborata si sta pe jante de 20” Pentru ca si soferul sa faca fata, scaunul este unul sport din fibra de carbon, invaluit in piele fina, de preferinta rosie pentru a starni pasiunea celui care se simte imbratisat de centurile in trei puncte.
Bordul este acoperit de aluminiu, aluminiul veritabil, nu cel cu
Trebuie mentionat ca tot ce e frumos costa si se afla in cantitati limitate, astfel ca Alfa Romeo va bucura doar 500 dintre cei care sunt hotarati sa dea un pret de 180.000 de euro pentru un Alfa Romeo, dar ce Alfa Romeo!!!
Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi iti recomandam:
1. SIAB-ul pe Venus
2. La creme de la creme, cu savoare romaneasca
3. Englezii o fac mai bine: Rolls Royce 101EX