2 Noiembrie 2007

Cel mai rafinat si somptuos portret al cafelei

Sase imagini, create de unul dintre cei mai inovativi artisti de pe scena fotografiei internationale, caracterizate de aluzia constanta la lumea Art Nouveau, prin reconstructia si punerea in scena a unui imaginar in care MacKay se joaca cu aluzii la Curtea Frantei, la curtile imperiale chineza si persana, la Evul Mediu cavaleresc, lasand sa transpara detasare, senzualitate si eleganta, in perfecta sintonie cu calitatile celebrei espresso Lavazza.

The Most Majestic Espresso Experience

Cea de-a saisprezecea editie a Calendarului, intitulata sugestiv The Most Majestic Espresso Experience, este dedicata femeilor puternice, aristocrate, hotarate, femeilor care se simt regine in viata de zi cu zi, prin urmare, tuturor femeilor! Calendarul infatiseaza o lume fermecata si pretioasa, in care domnesc mandre regine inconjurate de bijuterii, matase, valuri si animale in libertate. Realizat de talentatul fotograf scotian Finlay MacKay sub directia creativa a agentiei Armando Testa, calendarul prezinta luxul unor curti bogate in imagini, printr-un amestec original de pop si scoli clasice de pictura engleze. Alegerea Lavazza este una provocatoare, aceea de a incredinta calendarul unor artisti inovatori care puncteaza parcursul firmei torineze cu cautarea si experimentarea de noi arte figurative si de o tot mai inalta calitate artistica. Un pretext pentru a surprinde, simula si sugera prin povesti pline de stralucire ca perfectiunea este o calatorie prin devenire, dar calitatea cafelei este o constata care trebuie sarbatorita.

The Most Majestic Espresso Experience

Mai culta ca oricand, cea de-a saisprezecea editie a Calendarului se bucura de participarea a doi protagonisti principali ai universului fashion international, Vivienne Westwood care imbraca cu una dintre creatiile sale una dintre reginele calendarului si Damiani care, cu aceasta ocazie, a impodobit reginele cu bijuterii, accentuand luxul pretioaselor scenografii si amplificand legatura dintre bijuteriile casei Damiani si bijuteriile casei Lavazza: pretiosul espresso. Printre bijuteriile protagoniste ale fotografiilor, sublimul colier Sophia Loren, format din 1352 diamante stralucitoare, avand in total 81 de carate si pandantivul din colectia Juliette. Fascinatia imposibil de reprodus a trecutului renaste in colectia Juliette, care imbina diamantele in forma de trandafir cu motivul particular: usoare semicercuri, un simbol ce cuprinde sugestia Orientului, reia detalii arhitectonice ce imbina atmosfera fin de siècle, rigorile deco si lejeritatea liberty, in acord perfect cu fotografiile calendarului.

The Most Majestic Espresso Experience

Aceasta editie a Calendarului Lavazza, poate cea mai bogata in referinte, prezinta exaltarea femeii si feminitatii sale, vazuta aici ca o muza inspiratoare, preoteasa, zeita, intotdeauna regina suverana a unei lumi exclusiviste si rafinate, in care se descifreaza o promisiune: oricine isi poate permite o pauza de cafea maiestuoasa, un moment de lux autentic si rafinament, o extraordinara experienta senzoriala.

Este suficient sa stii sa alegi cafeaua potrivita, iar espresso Lavazza isi respecta intotdeauna promisiunea de a te face sa te simti rege sau regina… cel putin pe durata savurarii unei cafele regale!

Lavazza si fotografia

Daca exista o firma in Italia care a facut din comunicare un loc de experimentare constata, aceasta este Lavazza. A avut curajul de a descoperi acest teritoriu dincolo de obiceiuri si i-a caracterizat fiecare actiune, intr-o magnifica interpretare a celebrei fraze a lui Voltaire: "Succesul a fost intotdeauna fiul curajului". Lavazza a pus accentul, inca de la inceput, pe cautarea continua a noului, pe crearea de mesaje in sintonie cu necesitatile de promovare, dar si cu universul cultural inconjurator. Prin urmare, in epoca in care fotografia explodeaza ca forma artistica cu toate efectele sale, familia Lavazza, foarte sensibila si atenta la lumea artei, alege sa-si inceapa raportul cu imaginea nascuta din obiectiv, ce dureaza deja de saisprezece ani si s-a transformat intr-o prezenta deloc de neglijat pe scena fotografiei internationale. Fotografia de autor si-a gasit in Lavazza un spatiu de exprimare propriu, intrand si mai mult in canalele de vizibilitate mai ample, neobisnuite pana acum.

Lavazza si fotografia

Totul a inceput in anul 1993, cu un calendar incredintat maiestriei lui Helmut Newton, urmat de editii memorabile pentru intensitatea imaginilor si pentru pozitivismul spiritului ce transpare in fiecare an, oferind in timp o panoplie variata a diverselor abordari a celor paisprezece autori. Parcursul se desface de-a lungul unui fir rosu de idei de avangarda si marcheaza prin intermediul diferitelor cicluri inspirate din fotografii de moda, reportaj si fine art.

Primele editii sunt caracterizate de eros si ironie, de dorinta de a rade si de a trai, de pasiune si joaca. Ellen Von Unwerth, Ferdinando Scianna, Albert Watson, Marino Parisotto, fiecare cu propria dimensiune stilistica, ne prezinta fotografii seducatoare, in care mesajul marcii este fara echivoc, dar nimic nu stirbeste din atmosfera creata de acesti exceptionali cantareti ai frumusetii feminine.

Lavazza si fotografia

In 1999, Lavazza cauta noi stimuli creativi in reportaj, alegand fotografii agentiei Magnum care povestesc istoria in timp ce se intampla si au darul de a culege intr-un dreptunghi toate acele informatii ce dezvaluie fapte intr-un magic echilibru de geometrie, lumina si emotie. Nimeni pana la acel moment nu s-a gandit sa-i puna sa fie ei cei care "construiesc" faptele. Dar se dezvaluie efectiv ca povestitori ideali pentru a prezenta ritualuri antice si stiluri noi de consumare a cafelei la cumpana dintre milenii.

In 2002, schimbarea este si mai pregnanta, se opteaza pentru culoare dupa noi editii in alb-negru. Incepe ciclul american David LaChapelle, al carui stil reprezinta esenta culorii si ii urmeaza autori apropiati artei contemporane prin abordarea ireverentioasa si gramatica vizuala originala: Jean-Baptiste Mondino, Thierry Le-Gouès, Erwin Olaf, din nou Ellen Von Unwerth, Eugenio Recuenco, Finlay MacKay.

Fotografii Lavazza

  • 1993 si 1994 Helmut Newton
  • 1995 Ellen Von Unwerth
  • 1996 Ferdinando Scianna
  • 1997 Albert Watson
  • 1998 Marino Parisotto
  • 1999 Magnum Photos
  • 2000 Elliott Erwitt
  • 2001 Martine Franck si Richard Kalvar
  • 2002 David LaChapelle
  • 2003 Jean-Baptiste Mondino
  • 2004 Thierry Le Goues
  • 2005 Erwin Olaf
  • 2006 Ellen Von Unwerth
  • 2007 Eugenio Recuenco




Citeste si