9 Noiembrie 2007
Povestea celui mai scump parfum din lume
In cadrul unui interviu acordat publicatiei online de lifestyle masculin YUPPY, fiica celebrului Clive Christian, Victoria Christian, a dezvaluit o parte din lumea magica a parfumurilor de lux.
Clive Christian
Ingredientele rare, exotice, lipsa obstacolelor financiare, traditia in parfumerie de peste un secol, pasiunea pentru opulenta, perfectionismul si abilitatea de identificare cu fiecare client caruia Clive i se adreseaza s-au imbinat cu succes pentru a crea o reteta unica a luxului. Clive spune despre esentele sale ca nu au competitie in categoria lor: "Competitia pentru parfumul meu este o geanta Prada".
Designerul nu vorbeste despre ingrediente, insa dezvaluie ca si-a dorit foarte mult sa combine metodele traditionale ale parfumeriei cu altele noi, neconventionale, intr-o zona in care si-a propus sa experimenteze si sa atinga apogeul rafinamentului si al complexitatii.
Cum s-a nascut pasiunea dvs. pentru parfumuri si cand ati inceput sa creati esentele care va poarta numele?
Daca astazi compania Clive Christian este reprezentativa pentru luxul britanic, se intampla pentru ca tatal meu nu a dorit sa asiste la decaderea casei Crown, al carei simbol era coroana regala britanica. In 1999 Clive a cumparat casa de parfumuri si a creat No.1, cel mai scump parfum din lume.
Ce inseamna procesul crearii parfumurilor pentru dvs.? Gasiti pur si simplu inspiratie in anumite momente sau lucrati metodic?
Sugestia mea ar fi sa creezi initial ambalajul in care va fi pastrata aroma care te defineste. La acest capitol, Clive Christian exceleaza – am creat deja sase tipuri de sticlute cu parfum, pentru clientii din lumea intreaga. Clive a imaginat ambalaje de lux, in diverse forme: microfon, pantof pentru fotbal, statueta Oscar etc., toate umplute cu cel mai scump parfum din lume, No.1. De exemplu, pentru Sir Elton John au fost concepute doua sticlute-pereche, pentru evenimentul caritabil "White Tie and Tiara" din Anglia, iar pentru regina Elisabeta a II-a a fost creata o sticluta din diamant in forma de tiara, cu ocazia aniversarii a 50 de ani de domnie.
Primul pas in crearea parfumurilor personalizate este, deci, ca designerul sa descopere si sa inteleaga modul in care clientul isi imagineaza aroma care il reprezinta. Apoi, prin colaborare continua, se ajunge si la realizarea ambalajului, pentru modelarea cristalului fiind necesare opiniile si aprobarea cumparatorului. Intregul proces poate dura intre sase luni si doi ani, in functie de timpul petrecut de noi in incercarea de a exprima cat mai bine ideile tale. Pretul unui parfum personalizat incepe de la 50.000 de euro, iar suma finala este direct proportionala cu numarul diamantelor, safirelor, rubinelor si perlelor utilizate pentru designul impus.
Care sunt criteriile sortarii si imbinarii ingredientelor pe care le utilizati? Care este filozofia dvs. in privinta utilizarii substantelor sintetice in parfumuri?
De multe ori ingredientele sintetice ofera interpretari pozitive notelor principale. Amestecurile sintetice sporesc consistenta parfumului si ii asigura totodata note specifice, avand in vedere ca aromele naturale se supun evident legilor naturii. In mare parte, insistam pe "laitmotivul" ingredientelor ca atare si utilizam concentratii pure, pentru ca efectul sa fie maxim la contactul cu pielea.
Care este cel mai extravagant ingredient pe care l-ati folosit pana in prezent?
Pastaile sunt culese si supuse unui proces de fermentare timp de aproximativ sase luni, pana cand devin mai consistente si se cristalizeaza. Rezultatul final este o aroma delicata de vanilie pura, diferita, mult mai placuta, decat mirosul foarte dulce la care probabil ne gandim cu totii.
Stim ca ati calatorit mult si probabil ati colectionat o serie de amintiri olfactive inedite. Doriti sa ne dezvaluiti cateva dintre acestea?
Care este parfumul dvs. preferat din propria colectie?
X este un parfum exotic, a carui nota de baza este iasomia egipteana, culeasa de pe malul Nilului la apus. Se spune ca iasomia era aroma favorita a reginei Cleopatra, pe care a folosit-o si in ziua calatoriei initiate pentru a-l cunoaste pe Antoniu. Se pare ca acesta a fost fascinat de mirosul parfumului ei, chiar inainte ca regina sa se apropie, gratie brizei care a purtat aroma spre el. Este una dintre cele mai frumoase povesti de dragoste a tuturor timpurilor, iar X este parfumul care isi propune sa o reactualizeze in mintea fiecarei persoane care il poarta.
Daca ar fi sa creati un parfum care sa reprezinte chintesenta Clive Christian, cum ar fi acesta? Daca ati putea schimba un singur lucru in trecutul dvs., care ar fi acesta?
Simt ca ma numar printre norocosii care pot spune cu certitudine ca nu ar schimba nimic in trecutul lor. Cu toate acestea, ca majoritatea oamenilor care traiesc "pe graba", mi-ar placea sa am mai mult timp pentru "a mirosi trandafirii" - cum obisnuim sa spunem in U.K.
Ce asteptari credeti ca au astazi barbatii si femeile de la un parfum?
- exclusivismul – o aroma care se distinge si care nu poate fi produsa oricum, oriunde
- calitatea – o aroma durabila, care interactioneaza perfect cu pielea
- factorul "WOW" – o aroma fabuloasa, care starneste imediat reactii si se potriveste excelent cu personalitatea celui care o poarta.
Exceptand costul, prin ce se deosebeste cel mai scump parfum din lume de alte parfumuri de lux?
In data de 8 noiembrie 2007 Clive Christian a primit premiul Guinness World Record pentru cel mai scump parfum din lume: No.1.
Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yuppy.ro - noi iti recomandam:
1. Joaquin Cortés, spre Bucuresti in pasi de flamenco
2. Razboiul medieval al mintii
3. Porsche: Istoria masinii sport