23 Noiembrie 2007
Vedete pe 4 roti: Cele mai tari masini de la Hollywood
Ce ar fi fost James Bond fara masinile sale super accesorizate, capabile sa il scape de rusii insitenti printr-o simpla apasare de buton? Cum ar fi paralizat complet Los Angeles-ul, in stil italian, Mark Wahlberg si Charlize Theron, daca nu ar fi avut la dispozitie fasnetele MINI Cooper? Sau cum ar fi putut ajunge la timp la aeroport Samy Naceri fara taxiul sau preparat?
Aston Martin DBS - Casino Royale
In cel mai recent film, "Casino Royale", pe langa old-timerul DB5, James Bond mai are la dispozitie doua modele, aflate la stadiul de prototip in momentul lansarii peliculei, Aston Martin DBS si Ford Mondeo. Daca Mondeo a aparut intre timp si pe strazile din Bucuresti, inlocuitorul lui Vanquish S a fost de curand lansat la nivel global. Sub capota toarce un V12 de 6 litri cu 510 CP, ce il poate duce pe orice Bond, cu 250.000 de euro in cont, pana la 100 km/h in doar 4,3 secunde si la o viteza maxima de 320 km/h.
Din pacate, bolidul isi gaseste in "Casino Royale" un sfarsit trist, fiind rasturnat in maniera stangace de Bondul, interpretat de Daniel Craig. De fapt, modelele sacrifcate nu au fost DBS, ci "doar" trei DB9 cu kituri asemanatoare.
Dodge Charger 'General Lee' - The Dukes Of Hazard
Muscle-car-ul american si-a castigat reputatia datorita cascadoriilor, in special a sariturilor pe care le executa in episoadele originale, filmate intre perioada 1979 si 1985. Justitiarii americani, Bo si Luke Duke, foloseau masina ca singura arma impotriva coruptului politician Boss Hogg, cel mai bogat om din Hazzard County. Cele doua personaje, unul fost soldat marin, Luke, si celalalt fost pilot de teste, Bo, impreuna cu General Lee intruchipeaza astfel mitului haiducului in viziunea americana.
Dodge-ul Charger, model 1969, a beneficiat de un propulsor Magnum V8 cu 375 CP, in varianta cea ma fortoasa, folosita pentru spectaculoasele sarituri, dar au existat si motorizari mai slabe pentru cadrele "mai cuminti". In cei 6 ani de filmari au fost distruse mai bine de 300 de modele, General Lee putand fi considerat un martir in excesele cascadorilor americani.
"Dukes of Hazzard" au patentat intrarea in masina pe geam si plonjonul pe capota Generalului, din comoditatea de a ocoli botul masinii pentru a ajunge pe partea soferului. De asemenea, muscle-carul american poate fi considerat precursorul derapajelor controlate, popularizate pe marile ecrane de catre seria "The Fast and The Furious". Mai putin populara in Europa, masina este un adevarat de cult pentru americani, peste ocean existand numeroase replici ale Generalului in zilele noastre.
Peugeot 407 - Taxi 4
Paradoxul face ca simpaticul taximetrist sa isi uneasca fortele cu ale neidemanaticilor politisti, pentru a isi proteja teritoriul de cei care atenteaza la siguranta Marsiliei. La inceput arma pe patru roti este un 406, dotat cu un motor viril de 3 litri V6 si setari racing, iar pe parcurs aceasta capata aripi pentru zbor si chiar senile pentru a rula pe partii. In ultima ecranizare modelul este inlocuit cu un "Leu" 407 de peste 200 CP.
Modelul francez a ironizat in dese randuri nu numai vehiculele cu girofar, ci si pe cele germane, taxiul alb, avand la baza un model de serie Peugeot, fiind angrenat deseori in dueluri stradale cu modele Mercedes sau BMW, din care a iesit intotdeauna invingator, conform imaginatiei bogate a lui Luc Besson.
Ford Gran Torino - Starsky and Hutch
Starsky si Hutch reprezentau doi politisti, cu caractere opuse si firzuri in ton cu perioada, decisi sa puna baietii rai la respect prin orice metoda. Fiind intr-o perioada in care muzica si automobilismul erau dominate de opulenta, acestia nu puteau folosi ca masina impotriva nelegiutilor, decat un muscle-car, de dimensiuni transatlantice vopsit intr-un ros tipator, evidentiat de dungile albe in forma de vector.
Pentru impresia artistica si salturi cat mai generoase sub capota modelului 2004, construit pentru marele ecran, nu se putea afla decat un monstru V8, specific americanilor, ce dezvolta 435 CP. Motorul gigantic propulseaza hot rod-ul in doar 5,7 secunde pana la 100 km/h. Valori impresionante pe hartie, insa cu siguranta directia imprecisa si franele mai mult decat visatoare nu il fac o masina de curse.
Mini Cooper - The Italian Job
Modelele Mini sunt inconfundabile si s-au intiparit in memoria cinefililor, eclipsand numele mari in cadrul acestei productii, ce este de fapt o preluare a originalului "The Italian Job" aparut in 1969, cu un Michael Caine tanar in rol principal.
Modelele britanice sunt folosite pentru o evadare dupa un jaf, in urma caruia dispar multe lingouri de aur. Facand slalom prin trafic, realizand sarituri spectaculoase sau chiar concurand cu metroul in subteran, Mini-urile reusesc sa scape dintr-o serie de situatii periculoase dovedind ca sunt adevaratii eroi din film.
Cascadoriile spectaculoase au avut si un pret, 30 de modele fiind afectate de amorul artei pentru turnarea peliculei. In memoria spectatorilor raman insa manevrele de parcare cu frana de mana, sariturile prin spatii mici si unduirile elegante printre obstacole.
Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi iti recomandam:
1. Blingatti: EB 16.4 Veyron Pur Sang
2. Lordul atlet: Bentley Continental GT Speed
3. Top 5 : Supercaruri de la pasionati pentru pasionati