30 Noiembrie 2007
Colectia de iarna: Masini pentru sezonul rece
Viata langa paralela 45 poate deveni aspra atunci cand zilele se micsoreaza si temperaturile plonjeaza spre minus cu o coarda elastica legata de punctul gradat cu 0 grade pe termometru. Zapada, gheata, viscolul fac incursiunile in mediul exterior un act de curaj si un exercitiu de inviorare fortata a maxilarelor.
Daca ai, insa, in buzunar o cheie inscriptionata cu aceeasi sigla
Pojghita de gheata care acopera suprafata vitrata, stratul gros de zapada de pe capota, plafon si portbagaj sterg zambetul izvorat in urma descoperirii din buzunarul de la haina. O data intrat in interior, scaunele reci reediteaza atmosfera unui iglu si in minte ti se deruleaza toate rugaciunile catre zeul automobil, in speranta ca bateria nu a cedat peste noapte. Daca ruga ti-a fost ascultata, trebuie sa astepti secole pana cand motorul va trimite aerul cald in habitaclu si cel mai important trebuie sa iti tii respiratia pentru ca geamurile sa nu se abureasca instantaneu.
Din fericire exista masini pentru care iarna nu este decat un alt anotimp in care sunt incaltate cu pneuri aderente si sunt alimentate cu antigel. Aceste masini sunt special construite pentru a flirta cu Craiasa Zapezilor si pentru a tine piept conditiilor vitrege, desi multi le utilizeaza si in perioada estivala sau in mediul urban.
Volvo XC 90
Dotat cu sistemul de tractiune All Wheel Drive si avand o garda la sol de 218 mm, SUV-ul nordic este gata de lupta cu nametii. Sofisticatul sistem AWD controlat prin cuplajul electro-hidraulic Haldex, actioneaza independent de actiunile soferului, directionand cuplul catre puntea din fata sau cea din spate pentru a asigura cea mai buna tractiune. Iar sistemul de control al tractiunii si stabilitatii identifica rotile ce pierd aderenta si transfera puterea catre cele care ruleaza pe teren uscat. Exprimat in termeni mai putini tehnici acest sistem se asigura veti ajunge in siguranta si fara a apela la lopatica si nisip la destinatie.
Scaunele si oglinzile incalzite sunt un alt must-have pentru sezonul rece pentru a asigura confortul, cand vremea nu indeamna la escapade din perimetrul calduros al caminului. Pretul incepe de la 35.000 de euro.
Mercedes ML
Tractiunea permanenta 4X4, 4MATIC, asigura nivelul optim de dozare a cuplului motor astfel incat impotmolirea sa devina doar o scena dintr-un film vechi in care soferii trebuiau sa isi exerseze si abilitatile de cercetasi.
Confortul termic interior este asigurat de sistemul de climatizare multi-zone, care regleaza ventilatia si temperatura pentru fiecare ocupant in parte. Si ca in vacantele din preajma Craciunului sa nu iti lipseasca colindele favorite, ML vine dotat si cu kit pentru iPod. Preturile SUV-ului Mercedes incep de la 42.910 euro.
Land Rover Freelander
Mezin care intre timp a crescut, atat in dimensiune cat si ca putere. Freelander II este mai mare, mai puternic si cu o garda la sol mai inalta - acum 220 mm, deci mai pregatit pentru a strabate oceanul de zapada care se poate revarsa intre punctul A si B, intre care trebuie sa va deplasati. Modelul imprumuta multe elemente de la fratii mai mari si chiar de la varul Volvo XC90, cum ar fi acelasi cuplaj electro-hidraulic Haldex si sistemul Terrain Response, astfel incat SUV-ul compact sa paseasca gratios pe suprafetele alunecoase.
Fiind mai mare mai greu si mai tehnologizat, Freelander 2 este si mai scump, preturile cu toate taxele in Romania incep de la 31.000 de euro.
Subaru Forester
Garda la sol este de 205 mm, iar toate modelele beneficiaza de Symmetrical all-wheel drive - numele se refera la configurarea simetrica a componentelor pentru a asigura o repartitie simetrica a componentelor. Versiunile de echipare XS si XT beneficiaza si de diferential pentru un comportament sportiv.
Datorita siluetei suple si a apucaturilor sportive, comune pentru familia Subaru, Forester nu este masina cu care sa atingeti Polul Nord, dar este cea mai indicata pentru derapaje controlate pe zapada uda, bineinteles sub indrumarea profesionistilor si fara a pune in pericol ceilalti participanti la trafic, cum ar spune Politia Rutiera Romana.
Hyundai Santa Fe
Garda la sol a SUV-ului coreean este de 205 mm, sistemul de tractiune nu este la fel de complicat si destepte ca in cazul modelelor suedeze sau germane, dar isi face treaba. Interiorul nu emana acelasi exclusivism, dar dotari ca scaune si oglinzi incalzite nu lipsesc din oferta.
Atuul principal al modelului ramane de departe pretul, incepand de la 19.990 de euro CIP, un pret mai degraba platibil pentru un model din clasa compacta in dotare medie.
Citeste si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi iti recomandam:
1. Lux fara CO2: Cele mai ecologice automobile premium
2. MINI Clubman: 24 cm de nonconformism in plus
3. Lordul atlet: Bentley Continental GT Speed