7 Martie 2008
Cel mai ravnit brand de lux din lume
Gucci a fost desemnat, pentru a treia oara consecutiv, cel mai ravnit brand de lux din lume. Distinctia, acordata in urma unui studiu intreprins de analistii Nielsen, este cu atat mai importanta cu cat competitivitatea in industria de lux a cunoscut in ultima perioada o 'explozie' fara precedent.
Gucci
Una din cinci persoane chestionate a declarat ca, in cazul in care banii nu ar fi un impediment, ar alege Gucci fara sa clipesca, in detrimentul oricarei alte marci de lux. Acest aspect face din celebra marca italiana, resuscitata de Tom Ford in 1990, cel mai dorit brand din lume, pentru a treia oara consecutiv.
Gucci
“Mentinerea pe primul loc este o reusita remarcabila pentru Gucci. In ultimii ani, marca si-a imbunatatit constant imaginea in cadrul unei industrii extrem de competitive si de imprevizibile. Aceasta remarcabila performanta se datoreaza faptului ca italienii au reusit sa imprime valorile de baza ale brandului intregii game de produse, de la parfumuri si accesorii la pretioasele genti si colectii haute-couture”, sustine presedintele Nielsen Company Europa, Patrick Dodd.
Topul preferintelor pe regiuni
America de Nord este regiunea cel mai putin interesata de marcile de lux, 35% dintre intervievati declarand ca, indiferent cat de multi bani ar avea, nu si-ar cumpara niciodata produse de lux. Topul tarilor care nu apreciaza marcile de lux este condus insa de Norvegia (43%) si Danemarca (37%).
Consumatorii reali ai brandurilor de lux (I)
“In aceste tari, cumparaturile reprezinta, intr-adevar, un mod de viata, produsele de lux devenind veritabile must-have-uri, chiar daca este vorba de un simplu breloc de chei”, continua Dodd. “Cererea pentru astfel de marci exclusiviste este in continua crestere, mai ales in tarile emergente, unde oamenii sunt dispusi sa plateasca preturi exorbitante doar pentru a fi in pas cu moda”.
Consumatorii reali ai brandurilor de lux (II)
Calitatea este, fara indoiala, un criteriu esential in alegerea marcilor de prestigiu…insa nu suficient. O marca de lux ce se respecta trebuie sa-si construiasca o imagine, sa-si defineasca valorile esentiale, sa induca un stil de viata, elemente care trebuie sa se reflecte in design. Doar pentru acest intreg concept oamenii sunt dispusi sa aloce sume imense.
Consumatorii reali ai brandurilor de lux (III)
“Ei se bazeaza pe conceptul conform caruia, atunci cand consumatorul va avea un venit suplimentar, va ramane fidel marcii, cumparand si produse mai costisitoare”, mai puncteaza Dodd.
Interesant este ca, la nivel mondial, 23% dintre consumatori ar cumpara produse apartinand brandurilor nationale, in detrimentul celor internationale. Studiul ii indica pe italieni ca fiind cei mai nationalisti in acest sens, in topul preferintelor acestora situandu-se marci ca Prada sau Max Mara.
Consumatorii reali ai brandurilor de lux (IV)
Consumatorii de origine asiatica, in special cei din Filipine, Indonezia si China, s-au declarat chiar foarte interesati de achizitionarea, pe langa telefoane mobile, si de laptop-uri, MP3 playere, televizoare ultra-slim sau produse casnice daca ar purta emblema unei marci de lux.
“Este evident ca acesti consumatori din tarile in curs de dezvoltare (Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa) vor determina o crestere exploziva a cererii in cazul produselor de acest gen”, concluzioneaza analistul Nielsen.
Top 7 cele mai ravnite marci de lux
Cititi si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi va recomandam:
1. Povestea celui mai scump parfum din lume in Romania
2. Cartier: Bijutier al Regilor si Rege al Bijuteriilor
3. Cele mai extravagante tratamente SPA: Caviar, aur si diamante