28 Martie 2008
Dilema industriei fashion de lux: mono sau multibrand?
Piata modei de lux a cunoscut o dezvoltare considerabila in 2007 mai ales datorita marcilor de lux internationale care au intrat pe piata in special prin magazine de tip multi-brand. Specialistii ne anunta insa ca urmatorul pas evident care va fi facut este acela spre conceptul de magazine de tip mono-brand/franciza.
Maturizarea pietei de lux locale
Clientii au devenit mai selectivi si mai educati in ceea ce priveste brandurile. Maturizarea pietei locale de lux este si mai evidenta in sectorul modei pentru barbati, care a avut o crestere constanta in 2007, principalele marci de pe piata prezente in sistem franciza sunt: Canali, Ermengildo Zegna, Pal Zileri si Hugo Boss.
Piata marfurilor de lux contrafacute
Piata marfurilor de lux contrafacute da semne ingrijoratoare de crestere.
Printre marcile ale caror produse false sunt vandute in Romania se afla: Vuitton, Dolce & Gabbana, Prada, Chanel si Dior, majoritatea fiind importate pe filiera Turcia-China-Malaezia.
Urmatorul pas: franciza
Afirmatia este sustinuta si de recenta transformare (in cursul anului trecut) a magazinelor multibrand Canali, Pal Zileri si Zegna in francize.
Detinatorii francizei Max Mara vor introduce cat de curand si marcile Mariella Burani si Max&Co in magazinul lor de pe Calea Victoriei, in timp ce detinatorul francizei Furla a deschis de curand un magazin de tip franciza de sine statator al marcii elvetiene de lux Bally, pe B-dul Magheru. Si tot in 2007 s-au deschis francize ale marcilor Blumarine si Versace Jeans Couture.
Victoria 46
Victoria 46, cel mai mare concept store multibrand este de asemenea situat pe Calea Victoriei, in vecinatatea teatrului Odeon si a hotelului Majestic Ramada. Desi are un mix excelent de marci de lux si o arhitectura deosebita, Victoria 46 este inca ocolit de majoritatea romanilor cu bani datorita lipsei locurilor de parcare si a personalului specializat.
Slaba reprezentare a colectiilor de sezon si numarul redus al comenzilor inca nemultumesc majoritatea brand-urilor prezente. Lipsa unei strategii de marketing si comunicare, face ca Victoria 46 sa nu reuseaca sa atraga un segment considerabil de consumatori de moda de lux.
The Place Concept Store
The Place Concept Store are mai putine brand-uri – Givenchy, Marc Jacobs, Barbara Bui, fiecare cu o reprezentare relativ limitata.
Incepand cu 2008, The Place va beneficia de o a doua locatie dedicata accesoriilor. Una din marcile reprezentate in acest magazin va fi Bottega Veneta.
Jolie Ville Galleria
In ciuda numarului impresionant de vile si proprietati de lux din zona, Jolie Ville nu a reusit sa atraga locuitorii acestei zone. Pe langa magazinul multibrand de moda si accesorii, Jolie Ville mai include si un supermarket de nivel mediu.
De curand, a fost inaugurat in cadrul Jolie Ville un healthclub marca World Class, aceasta fiind o noua incercare de atrage locuitorii din zona.
Unul din motivele insuccesului galeriei dedicata modei si accesoriilor este selectia de marci de la Jolie Ville Galleria care s-a schimbat de multe ori de-a lungul existentei magazinului, in present fiind expuse colectiile GF Ferre, Valentino Red, Emilio Pucci, Versace Jeans, Just Cavalli, John Galliano, Moschino Jeans.
Louis Vuitton, Gucci si Ferrari vin Romania
Si tot in in luna mai a.c. este prevazuta intrarea oficiala a marcii Ferrari in Romania. Pe langa showroom-ul auto Ferrari, care se va intinde pe o suprafata de aproximativ 5.000 mp, complexul va include si un magazin care va distribui in exclusivitate imbracaminte si accesorii marca Ferrari.
Un alt lider mondial al luxului, Gucci, a anuntat deschiderea unui magazin monobrand in 2008, localizat cel mai probabil pe Calea Victoriei. Oficialii marcii italiene au confirmat deschiderea unui magazin de tip franciza/joint venture.
Magazine de moda recent inchise
CPP este insa de parere ca insuccesul se datoreaza faptului ca acest brand nu este tocmai potrivit gusturilor est-europenilor, articolele foarte scumpe si croiala clasica fiind, mai degraba, pe placul unui segment extrem de restrans de femei bogate, in deosebi cele mai in varsta.
Si proprietarii magazinului multibrand La Moda (care reprezenta brandurile Gianfranco Ferre, Valentino, Luciano Soprani), inchis recent, dau vina pe chiriile mari practicate pe Calea Victoriei.
Consumatorii de lux din Romania (I)
Consumatorii de lux din Romania (II)
De asemenea, interesanta este si prezenta unui brand american (Ralph Lauren), cu o retea de distributie destul de limitata in Europa.
In plus, numarul din ce in ce mai mare de clienti romani fideli marcilor Gucci si Louis Vuitton este si motivul pentru care celebrele marci au decis sa intre pe piata romaneasca in 2008.
Cititi si alte articole de lifestyle pe www.yourmoney.ro - noi va recomandam:
1. Versace se extinde pe piata asiatica
2. Dolce & Gabbana lanseaza 11 modele de genti in editie limitata
3. Bicicleta imbracata in piele, made by Chanel