6 Iunie 2008
Mobilierul de birou: O noua provocare pentru managerii din Romania
Rapida evolutie a mediului de afaceri autohton a atras o noua preocupare in randul managerilor, legata de organizarea spatiilor de birouri, gasirea unor solutii viabile pentru maximizarea comunicarii si a eficientei departamentelor, precum si de anticiparea dezvoltarii organizatiei pe termen lung. In acest context, numarul producatorilor de mobilier de birou si al companiilor de office design a cunoscut, la randul sau, o crestere exploziva.
O piata de 80 de milioane de euro, in plina dezvoltare
"In prezent, piata romaneasca de design pentru spatii de birouri este in plina ascensiune. Acest lucru se datoreaza expansiunii companiilor deja existente pe piata sau intrarii unora noi – romanesti si straine deopotriva. Daca in anul 2006 valoarea pietei locale de mobilier de birou a fost estimata la 60 de milioane de euro, la finele anului trecut aceasta a ajuns la valoarea de 75-80 de milioane de euro. Si, avand in vedere ca anul acesta si anul viitor se vor finaliza mai multe cladiri de birouri, se estimeaza ca piata va avea o crestere anuala de 10-15%, pentru urmatorii 4-5 ani", declara Diana Blinda, Managing Partner al Hansen Office Furniture.
"Rata medie anuala de crestere din ultimii ani a fost de 5-7%, insa estimarile pentru 2008 si anii urmatori vorbesc de rate de cresteri care pot ajunge la doua cifre. Astfel, se estimeaza ca, pana in 2011, valoarea pietei de mobilier de birou din Romania va ajunge undeva la 100 – 120 de milioane de euro", subliniaza Bogdan Stanciu, responsabil Mobexpert Office.
O piata de 80 de milioane de euro, in plina dezvoltare
"Zona serviciilor – inclusiv a celor de office design sau concept – a cunoscut o crestere importanta in ultimii 2-3 ani. Pot fi identificati cativa factori acceleratori in acest sens: atentia sporita acordata de companii imaginii lor, inclusiv in modul cum este aceasta sustinuta de amenajarea spatiilor de lucru, tendinta multinationalelor dar si a firmelor romanesti de a-si innoi mobilierul de birou intr-o perioada mai scurta de timp, dezvoltarea sustinuta a segmentului imobiliar de birou si cresterea ofertei de spatii de birouri de clasa A si B", mai puncteaza reprezentantul Mobexpert Office.
In ceea ce priveste criteriile de care tin cont oamenii de afaceri atunci cand aleg sa-si mobilize birourile sunt numeroase. "Majoritatea clientilor petrec 90% din timp la birou, de aceea au nevoie de un design care sa le confere confort, utilitate si eficienta maxima. Criteriile de selectie variaza de la client la client: raportul pret-calitate, brand, serviciile oferite de furnizor (transport, montaj, consiliere etc), timp de livrare", arata Mirela Alina Dumitru, director general InnOffice.
Tendinte in mobilierul de birou
"Se recomanda ca mobilierul de birou sa fie realizat in culori complementare celor ale companiei, pentru a crea un contrast placut, proaspat, revigorant", puncteaza Diana Blinda.
In zona de office, se poate vorbi in 2008 despre o tendinta care impune culorile deschise, formele lejere si ansamblurile minimaliste. "Metalul rece – aluminiul, elementele cromate etc. – sunt foarte prezente in tot ce inseamna mobilierul pentru zona de birou", arata reprezentantul Mobexpert.
"Peretii gri si birourile prafuite de acum cativa ani au fost incet, incet inlocuite cu pete de culoare si forme din ce in ce mai indraznete. Designul minimalist, cu linii simple si elegante, este completat de atentia deosebita acordata detaliilor", explica Mirela Alina Dumitru.
Tendinte in mobilierul de birou
Oricare ar fi tendintele in materie de office design insa, exista anumite aspecte care nu accepta compromisuri. "Functionalitatea si ergonomicitatea raman foarte importante in segmentul de mobilier de birou. Astfel, ansamblurile au in vedere atat modul in care acestea sustin si fluidizeaza activitatea companiilor, cat si respectarea elementelor de design interior impuse de tendintele europene", arata Bogdan Stanciu, reprezentantul Mobexpert.
Intr-un astfel de context, gama de produse si servicii pe care firmele producatoare de mobilier de birou le pun la dispozitia clientilor sunt dintre cele mai variate si mai ingenioase, adaptate nevoilor si preferintelor tuturor.
Hansen Office Furniture
Hansen Office Furniture ofera de asemenea solutii complete pentru amenajarea spatiilor de birouri: consultanta in amenajare, planificarea si optimizarea spatiului, precum si consultanta in bugetarea proiectului de mobilare, relocare si mobilier de backup pana la livrarea comenzii.
Conform reprezentantilor Hansen Office Furniture, cele mai bine vandute produse sunt mesele de intalniri/ conferinte, urmate in top de ansamblele speciale pentru receptii.
InnOffice
Colectiile InnOffice cuprind: birouri manageriale, mese de conferinta, receptii, sisteme operative si mobilier pentru call centers, scaune, fotolii si canapele ergonomice, pereti despartitori si echipati, tavane false.
Ca si servicii aditionale oferite de expertii InnOffice pot fi evidentiate: space planning, design interior, partitionare si optimizare open space, consiliere in stabilirea bugetelor pentru relocare.
Cele mai bine vandute colectii InnOffice sunt: MASTER (realizata dintr-un sistem fagure din pal si MDF, placat cu esenta naturala de wengé), CITY (manageriale), KOSMOS (operativ), ESEDRA (receptii).
Mobexpert Office
In ceea ce priveste serviciile, Mobexpert ofera, in primul rand, consiliere in magazine prin echipele specializate care pot asista clientul in gasirea celei mai bune solutii pentru mobilarea propriilor birouri. Urmeaza, apoi, serviciile de transport si montaj. Exista, apoi, serviciile de buy back – prin care, dupa evaluare, preia mobilierul vechi al clientului in momentul in care acesta opteaza pentru reamenajarea birourilor sale. Un alt serviciu oferit clientilor– din ce in ce mai solicitat – este cel de concept. Echipa de specialisti Mobexpert Office defineste pentru client tipul de amenajare, mobilierul necesar, tipul de functionalitate in functie domeniul de activitate al clientului.
Cele mai bine vandute ansambluri de catre Mobexpert Office sunt cele destinate zonei operationale, receptiilor si scaunele, urmate indeaproape de ansamblurile destinate zonei directoriale.