18 Iulie 2008
Topul companiilor care schimba lumea
Inovatia si cercetarea constituie de cele mai multe ori elementele ce fac diferenta dintre companiile de top si cele care doar aspira la un astfel de statut. Asadar, BusinessWeek si Boston Consulting Group au realizat un clasament al companiilor ce mizeaza pe investitiile in inovatie si pe creativitatea personalului chiar si in perioadele de recesiune.
#1: Apple
Dupa numai noua luni de prezenta pe piata smartphone a ajuns pe locul trei ca numar de vanzari; intre timp, 150 de milioane de iPod-uri au fost vandute in intreaga lume, din 2001.
#2: Google
Anul acesta, va incerca sa-si extinda domeniu de activitate in sfera reclamelor video si a banner-elor, in urma achizitiei companiei de publicitate Double Click, in valoare de 3,2 miliarde de dolari.
#3: Toyota Motor
De asemenea, compania incerca sa anticipeze intentiile rivalilor de la General Motors, care au declarat ca vor lansa o masina ce functioneaza pe baza de curent electric si care se alimenteza de la o baterie cu litiu. Toyota preconizeaza vanzari de 1 milion de exemplare hibrid pana la inceputul anului 2010.
#4: General Electric
Totodata, de anul acesta, General Electric va dispune de consultanta din partea celebrului profesor Vijay Govindarajan, cel care va ocupa functia de Consultant-Sef pentru Inovatie.
#5: Microsoft
Pentru a ramane in competitia cu Google, Microsoft continua sa-si indrepte fondurile pentru investitii in directia perfectionarii algoritmilor de cautare.
#6: Tata Group
Pretul, cel mai mic din lume, se datoreaza in primul rand unui model ingenios de reducere a costurilor, ce presupune vanzarea kit-ului auto antreprenorilor care il asambleaza pentru cumparatori.
#7: Nintendo
Asadar, jocul Wii fitness duce pregatirea fizica spre un nou nivel. De asemenea, serviciile WiiWare vor oferi in curand programatorilor independenti o modalitate mult mai putin costisitoare de a livra jocuri online.
#8: Procter & Gamble
Totodata, succesul P&G consta in abilitatea de a descoperi noi piete de desfacere, cum ar fi, de exemplu, magazinele trecute cu vederea din cartiere ale regiunilor in curs de dezvoltare.
#9 Sony
In acest proiect va fi inclusa o platforma sociala 3D, unde pasionatii de jocuri online vor putea interactiona si PlayStation Network, un canal creat special pentru muzica si videoclipuri.
#10 Nokia
Asa se explica faptul ca, Nokia a devenit lider in tari precun India sau China.