5 Septembrie 2008

Renault Safrane revine!

Renault a lansat pentru pietele din Orient modelul Safrane, reinviind astfel un nume destul de cunoscut in Europa la sfarsitul anilor '90. Masina nu este totusi un model complet nou, fiind bazata in mare parte pe sedanul SM5 al celor de la Samsung Motors, o subsidiara a constructorului francez.

Renault Safrane nu va fi oferita in Europa

Noul Safrane este construit pe platforma lui Nissan Maxima si va fi oferit cu un propulsor V6, pe benzina, cuplat la o transmisie automata.

Masina, care va fi produsa intr-o uzina din Coreea de Sud, nu va fi oferita in Europa.

Modelul Renault Safrane cunoscut in Europa a fost produs intre anii 1992 si 2000, dar nu a avut o prezenta consistenta pe piata, chiar daca a fost o buna perioada de timp cel mai luxos si sofisticat Renault.

Masina a activat in clasa mare, unde preferintele clientilor nu mai tin cont neaparat de costul masinii, ci mai mult de imaginea de marca, capitol la care Renault nu a putut rivaliza cu BMW, Mercedes sau Audi.

Renault Safrane: Performante tehnice

De-a lungul carierei sale Safrane a fost oferit cu propulsoare (pe benzina si turbodiesel) a caror putere era cuprinsa in intervalul 90 CP - 170 CP.

Totusi, intre 1994 si 1996, Renault a oferit si versiunea Biturbo, al carei V6 de 3 litri, supraalimentat cu 2 turbocompresoare dezvolta 262 CP, puterea fiind distribuita, prin intermediul unei cutii manuale, tuturor celor 4 roti. Safrane

Biturbo nu a fost prea bine primit pe piata astfel incat nu s-au produs mai mult de 1.000 de exemplare.

In 2000, Renault Safrane a fost inlocuit cu modelul Vel Satis, Renault incercand sa abordeze intr-un stil propriu clasa mare.

Vel Satis a fost insa un esec complet pentru Renault, constructorul francez fiind nevoit sa invete astfel ca in clasa mare clientii nu accepta prea usor schimbarile.

Sursa: Sotto


Citeste si