22 Ianuarie 2010
Destinatii in care cultura vinde
In 2007, 898 milioane de oameni au fost numiti turisti in cautarea obiectivelor culturale, in comparatie cu anul 1995, cand numarul acestora era de 538 milioane, potrivit unui raport OECD. Raportul se numeste ”Impactul Culturii asupra Turismului” si analizeaza importanta economica si sociala a culturii asupra turismului in diferite parti ale lumii. Forbestraveler ne prezinta orasele in care cultura vinde.
Rio de Janeiro
Raportul se numeste ”Impactul Culturii asupra Turismului” si analizeaza importanta economica si sociala a culturii asupra turismului in diferite parti ale lumii. Forbestraveler ne prezinta orasele in care cultura vinde.
Sursa foto: rio-de-janeiro.info
Glasgow, Scotia
Noile atractii turistice au reprezentat un motor al cresterii economice in regiune, astfel ca, pana in anul 2005, 30.000 de persoane au fost angajate in industria turismului din Glasgow. Momentan, orasul se concentreaza pe o noua initiativa de rebranding "Glasgow: Scotland With Style", care promoveaza zona ca fiind un loc ideal pentru oricine isi doreste sa locuiasca, sa munceasca, sa investeasca sau sa studieze aici.
De asemenea, autoritatile orasului vor investi o suma de 300 milioane dolari in modernizarea cladirilor culturale si a altor proiecte din aceeasi arie de interes, in perioada 2006-2011.
Barcelona, Spania
Cu toate acestea, abia la inceputul anului 2000 orasul a demarat o campanie de promovare a importantei istorice a operelor arhitectului Antoni Gaudi, opere specifice Barcelonei.
Helsinki, Finlanda
Helsinki isi multumeste atat locuitorii, cat si turistii insetati de cultura cu evenimente precum Tuska Open Air Metal Festival – un festival dedicat muzicii heavy metal, care are loc in inima orasului – sau Festivalul de Film de la Helsinki.
Sursa foto: wikipedia.org
Michoac?n, Mexico
Acesta este motivul pentru care Michoacán, un stat sudic al Mexicului, a trecut peste bogata sa cultura si mostenire naturala – incluzand situri arhitecturale, arhitectura hispanica, vulcani si alte frumuseti naturale – organizand in plus petreceri locale, festivaluri si vizite la muzee, cu scopul de a-si pastra turistii si a-i face sa cheltuiasca.
Sursa foto: michoacan-travel.com
Luxemburg
Festivalurile au fost organizate pe durata intregului an, atragand 3,3 milioane de vizitatori care au crescut gradul de ocupare a hotelurilor cu 6% fata de anul 2006.
Evenimentele au adus 44 milioane de dolari economiei locale, cele mai cautate monumente turistice fiind Muzeul de Arta Moderna, inaugurat in 2006 si Filarmonica Luxemburg, o sala de concerte amplasata in mijlocul Luxemburgului.
Sursa foto: wikipedia.org
Peru
Cu toate acestea, Peru este diferit de alte destinatii culturale, adresandu-se in special tinerilor care cheltuie mai putin pe zi, dar stau pe perioade mai lungi de timp in tara sud-americana.
In plus, cei care detin un International Student Identity Card beneficiaza de reduceri la majoritatea serviciilor.