13 August 2010

Studiu: Vacanta te face mai eficient la locul de munca



Conform studiului realizat in cadrul campaniei “Laserjet te resplateste”, o saptamana de concediu este suficienta ca sa fi motivat la locul de munca. Astfel, studiul evidentiaza ca angajatii IMM-urilor care ajung in vacanta la mare pot fi mai eficienti la locurile lor de munca la intoarcerea din concediu.

In termeni de beneficii aduse afacerii, participantii la studiu au aratat ca relaxarea la plaja imbunatateste eficienta la locul de munca de trei ori mai mult decat o pauza obisnuita sau un training organizat de firma, si de doua ori mai eficienta decat un concediu care presupune efort fizic sustinut, cum ar fi o drumetie pe munte.

De asemenea, potrivit studiului, cel mai probabil este ca managerii sa genereze cel mai mare ROI dupa o pauza prelungita precum concediul de vara. Cu 13% mai multi manageri au declarat ca se intorc la locul de munca mai relaxati dupa un concediu in care s-au deconectat complet si au uitat de responsabilitatile de serviciu.

Cercetarea a relevat, de asemenea, cum tarile au punctat diferit productivitatea si eficienta dupa un concediu. 72% dintre greci au declarat ca se intorc mai motivati dupa concediu (de doua ori mai mult decat respondentii germani), urmati de turci cu 63% si sud-africani cu un procentaj de 56%. Francezii (22%) si spaniolii (26%) sunt cel mai putin revigorati de concediul de vara.

Comentand studiul Dr. Michael Bashshur, industrial organizational psychologist, descrie rezultatele ca fiind o reflectie a actualei gandiri academice.

„Managerii si non-managerii castiga „resurse” de pe urma concediilor, fapt care este asociat cu ROI” spune Bashshur. „Concediul ofera posibilitatea angajatilor sa-si incarce bateriile, reduce riscul aparitiei depresiilor si elimina stresul. Astfel, angajatii sunt mai productivi atunci cand se intorc la locurile de munca”.

Cercetarea realizata de HP pe zona EMEA consta in identificarea, masurarea si exploatarea valorilor ascunse in mediul locului de munca. Studiul a fost desfasurat in paralel cu campania „HP Laserjet te rasplateste”.



Citeste si