7 Ianuarie 2011
Ce momente au marcat piata luxului in ultimul deceniu
Ultimul deceniu a fost bogat in evenimente pentru piata luxului din Romania, o perioada in care acest segment a prins contur prin lansarea unor nume mari in industria hoteliera si cea a modei. Nu au lipsit insa nici lectiile mai putin placute ale crizei sau falimentele cauzate de un management deficitar.
2000 - Inagurarea hotelului Marriott
Chiar si la 9 ani de la momentul inaugurarii, dupa ce piata s-a aglomerat cu hoteluri de cinci stele in Bucuresti, un top al celor mai bune hoteluri de lux din Capitala realizat de compania de consultanta CPP pe baza unor criterii ce tin de serviciile acordate de hoteluri, facilitatile si dotarile specifice hotelurilor de lux, claseaza JW Marriott pe prima pozitie.
Locul 1: JW Marriott
Cele mai bune servicii pentru conferinte
Cele mai bune camere
Cele mai bune servicii SPA/Fitness/Health
Locul 2: Howard Johnson
Cel mai bun pentru calatorii de afaceri
Cea mai buna locatie si spatiu de parcare
Locul 3: Hilton Athenee Palace
Cele mai bune servicii
Cea mai buna mancare
2007 - Deschiderea magazinului Rolex
La trei ani de la lansarea pe piata locala, retailerul local de lux Chronolink a deschis la inceputul lunii noiembrie a anului trecut al doilea boutique monobrand Rolex, dupa o investitie de 500.000 de euro. Magazinul este situat pe Calea Victoriei si se intinde pe o suprafata de 60 de metri patrati.
2008 - Louis Vuitton intra pe piata din Romania
Astfel, grupul international din industria luxului Moet Hennesy Louis Vuitton (LVMH), controlat de miliardarul francez Bernard Arnault, a deschis primul magazin in Romania, amplasat in cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott din Capitala, pentru brandul Louis Vuitton.
„Deschiderea magazinului din Bucuresti confirma dorinta Casei de a participa activ la deschiderea granitelor Europei si sa impartasim astfel mostenirea istorica comuna. Bucurestiul este un oras activ si suntem fericiti sa le oferim clientilor nostri locali cea mai mare atentie si cele mai bune servicii in tara lor si sa-i facem sa se bucure de savoire-faire-ul Louis Vuitton”, declara atunci Jean-Marc Gallot, presedintele Louis Vuitton Europe.
2008 - Inchiderea magazinului Hugo Boss
Magazinul a fost deschis in sistem de franciza in anul 2003, de catre Victor Sarkis, manager general al Papillon Beauty Fashion, dupa o investitie de 450.000 de dolari; era situat pe Calea Victoriei si ocupa o suprafata de 280 de metri patrati.
2009 - Inagurarea Hilton Sibiu
Astfel, Hotelul Palace Resort&Spa din Sibiu, controlat de omul de afaceri Nicolae Minea, a fost inaugurat sub brandul Hilton, dupa o investitie de aproximativ 25 milioane de euro. Hotelul vizeaza atragerea clientilor atat pe partea de business, dar si pe cea de leisure prin facilitatile pe care le pune la dispozitie.
2010 - Lansarea Indexului Artmark: Un barometru al pietei investitiilor in arta
Toti jucatorii din piata intervievati de Wall-Street.ro considera ca, desi instrumentul este unul esential pentru dezvoltarea pietei, nu este suficient pentru a reflecta toate aspectele specifice acestui domeniu si nu are cum sa surprinda anumite aspecte proprii lucrarilor de arta, care merg mai departe de cifre si statistici:
- Indexul cuprinde doar operele vandute in cadrul licitatiilor publice, astfel ca nu poate reflecta piata in ansamblu. Tranzactiile publice reprezinta doar varful iceberg-ului unei intregi piete de tranzactii private – galerii, dealeri, targuri.
- Sunt prezentati doar artistii romani care vand in Romania, desi o mare parte dintre ei au vanzari considerabile in strainatate.
In ciuda controverselor, jucatorii si investitorii de pe aceasta piata considera ca indexul reprezinta o arma pentru client si il inzestreaza pe acesta cu un instrument pentru a nu mai fi pacalit de catre falsii specialisti.
Date despre piata cuprinse in Indexul Artmark:
- Randamentul anual mediu al pietei romanesti de arta in ultimii 15 ani a fost de 27,04%, mai mare decat randamentul anul mediu, aferent aceleiasi perioade, al investitiilor in aur, terenuri sau valori mobiliare;
- Randamentul mediu in 2008 a crescut cu 37.38% fata de 2007;
- Randamentul mediu pentru primele 9 luni din 2009 a crescut cu 39,92% fata de aceeasi perioada a anului 2008, o cresterea anuala a randamentului de 6,8% in perioada de criza.
2010 - Cea de-a treia participare Ingrid Vlasov la Saptamana Modei de la Paris
“Produsele Ingri Vlasov se vand azi in Maria Luisa unul din magazinele concept store de referinta din capitala franceza”, completeaza consultantul Oliver Petcu.
Confirmarea ca designer care merita promovat peste hotarele a venit de la Federatia Franceza de Moda.
Creatoarea romanca a prezentat in capitala mondiala a modei noua sa colectie pentru sezonul primvara-vara 2011, inspirata din opera lui Brancusi.
Sursa foto: Flu.ro