1 Iunie 2011

Specialistii in media: Bazati-va pe continut. Creeaza audienta, iar aceasta aduce bani



Continutul bogat si interactiv este modalitatea prin care publicatiile pot atrage din nou cititori, iar astfel isi pot mari veniturile, a afirmat Cristian Mucichescu, directorul general al agentiei de cumparare de spatiu publicitar OMD Romania.

Acesta crede ca scaderea audientelor publicatiilor tiparite a fost determinata de un motiv global (progresul tehnologic), dar mai ales de cauze locale.

“Mediul electronic este unul dintre vinovati pentru decaderea printului. Sunt factori legati de miscare, sunet, orice legat de interactiune. Presa are o problema pentru ca tehnologia a avansat si ea a atins anumite limite”, a explicat Mucichescu in cadrul evenimentului “Inovatie in media”.

La acest motiv a contribuit faptul ca atunci cand au scazut costul pentru reclamele pe televiziune, managerii romani din trusturile media in care exista televiziuni nu au incercat sa ofere reduceri la pachet.

“Iti dau o scadere de 20% daca investesti si in presa mea si iti dau una de 15% daca nu investesti”, explica seful OMD.

Alte motive care au dus la declinul publicatiilor romanesti au fost oamenii prea tineri si nepregatiti din departamentele de vanzari ale companiilo mici de media si faptul ca unii dintre editorii nu au stiut sa valorifice continutul pe care l-au oferit pe internet.

Mucichescu a oferit ca exemplu Gazeta Sporturilor, cotidian care are foarte mult continut in plus in editia online fata de cea tiparita, insa pe internet accesul este gratuit.

“Continutul creeaza audienta, iar audienta creeaza bani”, mai spune Mucichescu.

Desi tot mai multe publicatii apeleaza la marketing ori diferite inserturi oferite alaturi de ziar ori reviste, despre importanta continutului a vorbit si Sorin Pislaru, redactorul-sef al publicatiei Ziarul Financiar.

“Jurnalistii nu mai spun povesti. Scriu texte din declaratii si nu mai contextualizeaza”, afirma Pislaru.



Citeste si