16 Iunie 2011

O companie de radio online a obtinut 235 MIL. $ prin IPO



Pandora Media, care opereaza mai multe posturi de radio pe Internet, a atras 235 milioane de dolari printr-o oferta publica initiala efectuata la New York, la un pret care plaseaza valoarea companiei americane la 2,5 miliarde de dolari, transmite Reuters.

Compania a plasat actiunile pe piata la 16 dolari pe titlu, potrivit unei surse apropiate situatiei. Astfel, cele 14,7 milioane de actiuni scoase la vanzare potrivit prospectului au atras 235 milioane de dolari, informeaza Mediafax.

Saptamana trecuta, Pandora crestea intervalul de pret tintit pentru oferta publica initiala la 10-12 dolari pe actiune.

Actiunile companiei urmeaza sa intre la tranzactionare pe bursa de la New York incepand de miercuri.

Companiile de servicii pe internet, precum Pandora, LinkedIn sau Groupon, au reusit oferte publice initiale de succes in ultima perioada, datorita interesului ridicat al investitorilor pentru start-up-uri online de succes. De altfel, valoarea atribuita acestor companii, multe inca neprofitabile, aminteste de entuziasmul de la sfarsitul anilor '90, care a precedat crash-ul dotcom din 2000.

Pandora ofera servicii personalizate de radio, permitand utilizatorilor sa-si creeze playlist-uri dupa propriile preferinte muzicale.

Utilizatorii pot asculta posturile de radio la calculator, smartphone sau gadget-uri cu acces la internet, iar Pandora a incheiat parteneriate cu mai multi constructori de automobile, inclusiv Ford, General Motors si Mercedes-Benz.

Principala sursa de venit a companiei este publicitatea, insa Pandora trebuie sa plateasca sume semnificative ca drepturi pentru muzica difuzata. Serviciul are 90 de milioane de utilizatori in Statele Unite.

Pentru trimestrul incheiat la 30 aprilie 2011, Pandora a inregistrat venitrui de 51 milioane de dolari si o pierdere neta de 6,8 milioane de dolari, potrivit prospectului intocmit pentru oferta publica initiala.



Citeste si