11 Noiembrie 2011

De ce esueaza marile branduri in relatia cu utilizatorii Facebook si Twitter



Aproape doua treimi din utlizatorii de Internet din Marea Britanie nu doresc sa interactioneze cu branduri atunci cand folosesc retele sociale, arata un studiu TNS citat de Guardian.co.uk.

Potrivit studiului realizat pe un esantion de 72.000 de persoane care utilizeaza Internetul, britanicii sunt cei care resping cel mai mult ideea de a interactiona cu branduri in retelele de socializare precum Facebook sau Twitter.

Astfel, 61% dintre utilizatorii de Internet din Marea Britanie nu vor sa fie ”deranjati” de branduri in momentul in care utilizeaza retelele sociale, fata de 57% de utilizatori din alte tari dezvoltate sau 45% din America Latina.

Totusi, o cincime din respondentii britanici au fost de acord cu ideea conform careia retelele sociale reprezinta un loc potrivit de unde isi pot achizitiona diverse produse.

Studiul TNS vine in contextul in care marci precum Pepsi, Burberry sau Tesco aloca milioane de dolari in incercarea de a-si majora afacerile prin intermediul canalului online.

##SURVEY_FORM_218##

De exemplu, Facebook ar putea atrage anul viitor venituri din publicitate in valoare de 2,8 mld. dolari, in timp ce Twitter este asteptat sa raporteze afaceri de 234 mil. dolari. In plus, gigantul Google ar putea afisa venituri din publicitate de 16,5 mld. dolari pentru 2012, potrivit eMarketer.

Cu toate acestea, utilizatorii de Internet din tarile in curs de dezvoltare se arata mult mai deschisi in a interactiona cu brandurile pe retelele de socializare, mai arata studiul TNS. In plus, aproximativ jumatate din respondentii din tarile in curs de dezvoltare – inclusiv Egipt, Nigeria si India – au declarat ca ar utiliza mult mai des Internetul daca accesul ar fi mai ieftin.

Cum comentati? Sunteti de acord cu publicitatea pe retelele de socializare? Ce experiente ati avut?



Citeste si